معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد از اهتمام دستگاه قضایی استان برای شفافیت فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سعیدرضا پارساییان، معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان یزد با اشاره به هفت ماموریت ابلاغ شده در سند تحول قضایی بیان داشت: بر اساس مبانی سند تحول قضایی ماموریت شماره یک رسیدگی به تظلمات، تعدیات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومت است که اولین چالش در این مورد غیر متقن بودن برخی از آرای قضایی است.

او افزود: این امر از عوامل ذکر شده نقص در زیرساخت‌های موثر برای صدور آرا و تصمیمات متقن است و از راهبرد‌هایی که در آن ذکر شده، ایجاد شفافیت در فرایند رسیدگی به پرونده‌های قضایی است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در سند تحول قضایی چالش‌ها همراه با راهکار‌های ارائه شده و برای آنکه مشخص باشد استان‌ها چه مواردی را می‌توانند انجام دهند، راهکار شماره یک اعلام عمومی اوقات رسیدگی به جلسات علنی دادگاه و ضرورت دلایل برگزاری علنی دادگاه در دادنامه در زمینه قوانین و مقررات مرتبط است.

او اظهار داشت: در زمینه اجرای ماموریت شماره یک سند تحول قضایی و اجرایی شدن راهکار اتقان آرا دادگستری استان یزد، برخی از جلسات رسیدگی اعم از حقوقی و کیفری به صورت عمومی برگزار می‌کند. در این ارتباط اولین جلسه دادگاه به صورت علنی، با اتخاذ تدابیر لازم در استان برگزار شده است.

پارسائیان در رابطه با پرونده‌های کثیرالشاکی عنوان کرد: در پرونده مذکور موضوع آن کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع است، پرونده شش نفر از متهمین در تاریخ ذکر شده، به صورت علنی در دادگاه با حضور برخی از طلاب حوزه علمیه، کارآموزان مرکز وکلا و مشاوران قوه قضاییه و برخی از اقشار مردم بر اساس موازین تعریف شده با رعایت قوانین آیین دادرسی کیفری برگزار شد.

او در رابطه با بازخورد‌های برگزاری جلسات علنی دادگاه ابراز کرد: طبق ارزیابی و نظر سنجی از بازخورد‌های برگزاری جلسات دادگاه، حضور برخی مردم در دادگاه‌ها برای آنکه مبانی رسیدگی قضایی را مشاهده کنند، در این امر موثر بوده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اهتمام دستگاه قضایی یزد در شفافیت فرآیند رسیدگی به پرونده‌های قضایی و اتقان آرا مورد تاکید رئیس کل دادگستری استان یزد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار