غافلگیری ناسا از سیارکی که به تازگی از کنار زمین عبور کرد

به تازگی سیارکی ناشناخته از کنار زمین عبور کرد و چون از سمت خورشید می آمد از قبل قابل پیش بینی نبود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از tech.hindustantimes، یکی بدترین ترس‌های بشر به وقوع پیوست، زیرا یک سیارک بدون اینکه ردیابی شود از کنار زمین عبور کرد. قسمت ترسناک ماجرا این نبود که به زمین برخورد کند، بلکه این بود که این سیارک توسط ناسا، که وظیفه آن ردیابی چنین مواردی در فضا است، شناسایی نشد.

این سیارک در نزدیکترین نقطه خود تنها ۲۰۰۰ مایل (حدود ۳۰۰۰ کیلومتر) از زمین فاصله داشت و می‌توانست سانحه‌ای به وجود آورد. سیارک کشف نشده، ناسا را که هیچ تصوری از آمدن آن نداشت، غافلگیر کرد. نکته قابل توجه این است که این سیارک‌ها دارای قدرت تخریب بسیار زیادی هستند.

برخورد سیارک با زمین

ناسا در این باره می‌گوید که بیشتر این سیارک‌ها آنقدر کوچک هستند که نمی‌توانند باعث تخریب زمین شوند اما برخی از آنها نیز مخرب هستند. ناسا همچنین به ناتوانی خود در ردیابی تمام سیارک‌ها و دنباله دار‌ها در فضا که در جهت کلی زمین هستند اعتراف کرده است و افزود که تعداد آن‌ها بسیار زیاد است، فضا بسیار بزرگ است و مسافت‌هایی که این سنگ‌ها طی می‌کنند بسیار طولانی است.

مشخص شده است که این سیارک، سیارک ۲۰۲۱ UA۱ نام دارد و از سمت خورشید به سوی زمین آمده است. این جهت یک سمت کور برای اخترشناسان است به این دلیل که خورشید بسیار نورانی است، بنابراین بررسی این جهت و یافتن جرم تقریباً غیرممکن است.

سیارکی و زمین

تونی دان، ستاره‌شناس، گفت: "این سیارک از آسمان روز می‌آمد، بنابراین قبل از اینکه بسیار نزدیک شود قابل کشف نبود". این سیارک پس از عبور از کنار زمین شناسایی شد. نتیجه خوب در مورد این اتفاق ترسناک این است که به ستاره شناسان کمک کرد تا بتوانند ابزار‌های ردیابی خود را پیشرفته‌تر کنند تا در آینده شاهد اتفاقاتی این چنینی نباشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار