اگر کنجکاوید فردی را که با گویش محلی به جای شخصیت گربه سخنگو حرف می زند ببینید این خبر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  گربه سخنگو یا همان Talking Tom Cat از جمله بازی‌های پرطرفدار سال‌های نه چندان دور در گوشی‌های همراه بود و همچنان نیز مورد توجه است به گونه‌ای که ده‌ها اثر هنری و سرگرمی شامل فیلم، سریال، بازی و حتی رمان حول محور شخصیت این گربه  ساخته شده است.

این بازی در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و از همان زمان مورد توجه مخاطبان قرار گرفت ، تام یا همان گربه سخنگو در این بازی قابلیت‌های جالبی داشت وقتی بدنش را لمس کنید حرکات زیبایی انجام می‌دهد یا وقتی جمله‌ای را بگویید همان جملات را با لحن دیگری ادا می‌کند.

این بازی اگرچه بیشتر مورد استقبال کودکان بود اما دستمایه برخی طنازان در فضای مجازی نیز قرار گرفت از جمله در مازندران صفحه‌ای راه اندازی شد که در آن فردی با گویش مازندرانی طنز‌های اجتماعی را با لهجه خاص بیان و گربه سخنگو هم آن را تکرار می‌کند، این فرد جوانی اهل یکی از روستا‌های نکا است.

رضا رمضانی ۱۰ سالی است در روستای چاله پل نکا نانوایی دارد اما هر زمان که حوصله کند و سرش خلوت باشد با یک گوشی و بازی گربه ای که روی گوشی نصب شده است موضوعات اجتماعی و فرهنگی را در قالب طنز در فضای مجازی منتشر می‌کند.

او می‌گوید: این کار در ابتدا صرفا برای پرکردن اوقات فراغت و نشاط شخصی بود اما با استقبال دوستان و خانواده تصمیم گرفته شد این انیمشن‌ها به صورت گسترده تری در فضای مجازی منتشر شود.

صفحه او کمتر از یک سال است که راه اندازی شده و در این سال‌ها او تقریبا هر روز یکی از چالش‌های روز جامعه را در قالب طنز با صدای گربه سخنگو روایت می‌کند خودش می‌گوید هدف از این کار علاوه بر ایجاد نشاط در جامعه احیای گویش‌های محلی است.


انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار