عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: مجازی شدن آموزش‌ها نکات مثبتی را برای آموزش عالی کشور داشته است.

یقینی عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات دانشجویان در دوران کرونا اظهار کرد: از اسفند سال ۹۸ که مشکلات کرونا شروع شد و دانشگاه به سمت و سوی برگزاری مجازی کلاس‌ها رفتند یک تحول بسیار جدی در سیستم آموزش عالی کشور اتفاق افتاد.

او افزود: این تحول در کنار ایجاد محدودیت‌هایی که برای آموزش دانشجویان ایجاد کرد در عین حال فرصت‌های خیلی خوبی را هم برای اینکه بتوانیم از امکانات IT و سیستم‌های آموزش مجازی استفاده کنیم، به وجود آورد.

یقینی تصریح کرد: انطباق با این سیستم مدتی طول کشید تا استادان و دانشجویان بتوانند با شرایط جدید کنار بیایند، ولی به نظر بنده این شرایط جدید فرصت‌های خیلی خوبی را برای ارائه آموزش‌های مجازی و به نوعی یادگیری اساتید و دانشجویان نسبت به توانایی‌ها و امکانات و قابلیت‌های مجازی را ایجاد کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: اگر می‌خواستیم تغییر و تحول به سمت آموزش‌های مجازی ایجاد شود باید بدانیم که سال‌ها طول می‌کشید، ولی این اجباری که برای انتقال به سیستم آموزش مجازی شد خیلی نکات مثبت و برکات زیادی برای آموزش عالی کشور داشت.

یقینی گفت: طبیعتا برخی از ما در دانشگاه علم و صنعت که یک دانشگاه فنی و مهندسی است با برخی از دروس مانند درس‌های کارگاهی و آزمایشگاهی به شیوه مجازی مشکل خواهیم داشت، اما برای بسیاری از دروس که جنبه تئوریک و نظری دارند شرایط آموزش مجازی بسیار خوب بوده و سطح آموزش و کیفیت آموزش در حد قابل قبولی نمایان شده است.

گفتنی است؛ مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارزیابی‌هایی که انجام داده اند به این نتیجه دست یافته اند که آموزش‌های مجازی تا حدودی توانسته اند کمک یار جامعه دانشگاهی در دوران کرونا باشند، اما به هیچ عنوان نمی‌توانند جای آن‌ها را بگیرند؛ بنابراین آن‌ها به دنبال بازگشایی هر چه سریع‌تر حضوری شدن دانشگاه‌ها هستند، البته در صورتی که واکسیناسیون عموم مردم تمام شود.

برخی از دانشجویان از آموزش‌های مجازی راضی بودند و برخی دیگر به علت اینکه نمی‌توانستند به خوبی از امکانات آن استفاده کنند خواهان حضور در کلاس‌های درس و آموزش‌های چهره به چهره بودند. به همین علت محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این زمینه مصوباتی را به دانشگاه‌ها اعلام کرده تا اگر آمادگی حضوری دانشگاه‌ها را دارند به بازگشایی اقدام کنند، البته در این مصوبه ذکر شده که دانشجویان باید حتما دو دز واکسن را تزریق کرده باشند، در غیر اینصورت حتی اگر در کلاس درس هم حاضر باشند غیبت خواهند خورد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار