بیش از ۴ تن سیب صنعتی در مهاباد خریداری شد

رئیس اداره تعاون روستایی مهاباد گفت: تاکنون بیش از ۴ تن سیب زیر درختی با قیمت مصوب از باغداران این شهرستان خریداری شده است.

کامران بابازاده رئیس اداره تعاون روستایی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: از ابتدای طرح خرید سیب صنعتی تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ تن از این محصول با قیمت هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۶۰۰ ریال از باغداران این شهرستان خریداری شده است.

بابازاده افزود: با تعیین قیمت بازار سیب زیر درختی در شهرستان مهاباد دست دلالان از بازار این میوه کوتاه شد.

این مقام مسئول اذعان کرد: باغداران استان با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان در شهرستان‌ها و اخذ گواهی تأیید اطلاعات باغدار، اقدام به بارگیری محصول خود به مراکز خرید کنند و همچنین به منظور رعایت موارد بهداشتی در محل‌های جمع آوری سیب صنعتی، محصول خود را در کیسه‌های نایلونی ۲۰ کیلویی به مراکز خرید تحویل دهند.

آذربایجان غربی سالانه ۱.۲ میلیون تن سیب درختی تولید و روانه بازار می‌کند که به دلیل عوامل و حوادث طبیعی ۳۰ درصد این محصول ریزش کرده و به سیب زیر درختی یا همان سیب صنعتی تبدیل می‌شود، خرید سیب زیر درختی درجه سه با قیمت بسیار پایین توسط کارخانه‌ها مهمترین مشکل کشاورزان استان در این بوده است که دولت با خرید تضمینی در سالجاری در راستای رفع این مشکل به حمایت از کشاورزان اقدام کرده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.