سران آمریکا و ترکیه امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست گروه ۲۰ و با وجود تنش‌های گسترده در روابط ترکیه و غرب با یکدیگر دیدار و درباره افزایش روابط بین دو کشور گفت‌وگو کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه توافق کرده اند مکانیزمی طراحی کنند تا روابط بین دو کشور را افزایش دهند.

گفت‌وگوی بین رهبران دو کشور امروز (یکشنبه) در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم انجام شده است. در این اجلاس دو طرف درباره مسائلی از جمله افزایش تجارت، تغییرات اقلیمی و مشارکت استراتژیک بین دو متحد ناتو بحث کردند.

این دیدار یک ساعت و ده دقیقه به طول انجامیده و آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا و مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در آن حضور داشته اند.

گفت‌وگو‌ها در حالی مطرح می‌شود که روابط آنکارا-واشنگتن این روز‌ها بیش از هر زمان دیگری دچار تنش شده است. اکتبر امسال رجب طیب اردوغان اعلام کرد که روابط بین ترکیه و آمریکا روند درستی ندارد. این اظهارات اردوغان پس از خودداری آمریکا از تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ به ترکیه آن هم پس از پرداخت یک میلیون دلاری این کشور مطرح شد.

گفتنی است، ترکیه برای بازپس‌گیری مبلغ پرداخت شده به دادگاه‌های بین‌المللی شکایت کرده است.

پیش از این نیز برخی کشورها در بیانیه‌ای مشترک خواستار آزادی عثمان کاوالا، زندانی سیاسی در ترکیه شده بودند که در پی این اقدام، اردوغان در دستوری به مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه این کشور سفرای ۱۰ کشور از جمله آمریکا، آلمان و فرانسه  را عنصر نامطلوب توصیف کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار