معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: مادران باردار با دریافت واکسن کرونا خود و نوزادشان را در برابر بیماری کرونا ایمن کنند و در این زمینه تعلل نکنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج،صدیق جدید الاسلامی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: استان در وضعیت حساس و شرایط سختی از لحاظ کرونا قرار دارد لذا ابتلای گروه‌های آسیب پذیر از جمله مادران باردار به این بیماری وجود دارد.

جدیدالاسلامی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار که مشمول شرایط واکسیناسیون هستند، افزود: برای حفظ سلامت مادر و جنین نیاز است مادران باردار با دریافت واکسن کرونا خود و نوزادشان را در برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن کنند.

او  بیان کرد: مادران باردار به علت ذخایر کم تنفسی احتمال اینکه به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از بارداری نسبت به واکسیناسیون خود علیه کرونا اقدام کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: قبل از هفته ۱۴ واکسیناسیون برای مادران انجام نمی‌شود، اما بعد از طی کردن این دوران می‌توانند نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند.

جدیدالسلامی با بیان اینکه واکسن سینوفارم جهت مادران باردار بی عوارض و بدون خطر بوده و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی است، یادآورشد: زنان بارداری که واکسن کرونا دریافت می‌کنند سطح بالایی از آنتی بادی را به فرزند خود منتقل می‌کنند.

او با بیان اینکه در ماه گذشته ۵۲ مادرباردار بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بودند، خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد آنان واکسن را تزریق نکرده و از این تعداد متاسفانه ۲ مادر جان خود را از دست دادند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: طبق تحقیقات صورت گرفته مادران باردار مبتلا به کرونا، بستری شدگان و جانباختگان کسانی بودند که واکسن را دریافت نکرده و تمایلی به تزریق آن نداشتند.

جدیدالاسلامی تاکید کرد: مادران بارداری که واکسن دریافت می‌کنند به این ویروس مبتلا نمی‌شوند یا به شکل خفیفی از آن درگیر می‌شوند، اما در میان واکسن نزده‌ها در صورت درگیری با این بیماری احتمال به خطر افتادن جان مادر و نوزاد وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود این گروه نسبت به تزریق واکسن تعلل نکنند.

او با تأکید بر اینکه مادران باردار جهت تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، اظهارکرد: مراکز بهداشتی و جامع سلامت استان آماده ترزیق واکسین کرونا به مادران باردار هستند و نیاز است خانواده‌ها در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.