دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: برای جلوگیری از بازگشت معتادان به اعتیاد و حضور معتادان متجاهر در خیابان‌ها، نیازمند ایجاد اردوگاه‌های کار ویژه معتادان بهبود یافته هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به برگزاری نشستی تخصصی با حضور وزیر کشور که به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی شیراز در هفته گذشته برگزار شد، گفت: در این جلسه وزیر محترم کشور بر ملکف شدن همه دستگاه‌ها، تلاش جدی برای جذب منابع و اعتبارات درون و برون سازمانی و استفاده از همه امکانات دستگاه‌ها با هدف هم افزایی برای بهره وری بیشتر در امر مبارزه با مواد مخدر تاکید کردند.

او با بیان اینکه نگاه دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، نگاهی متوازن و همه جانبه در عرضه مبارزه، پیشگیری و درمان اعتیاد با بهره گیری از تمام ظرفیت‌هاست، افزود: خوشبختانه در بحث معتادین متجاهر شورای جدید شیراز رویکردی مناسب در این حوزه در پیش گرفته است و دغدغه رفع این معضل قدیمی شهر دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس همچنین با اشاره به مصوبه کمک بیش از ١٠ میلیارد تومانی شورای پنجم شیراز در زمینه کمک به حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر گفت: امسال ۴میلیارد تومان برای نگهداری این افراد هزینه شده و سال گذشته هم در شورای قبل برای نگهداری بیش‌از ۱۵۰۰ معتاد در اردوگاه بیش از ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

کرمی ادامه داد: در زمینه مرکز نگهداری معتادان ماده ۱۶ نیز پیش از این، سهمیه این مرکز نگهداری۲۴۰نفر بود که با رایزنی‌های انجام شده این سهمیه به ۴۰۰ نفر افزایش یافت.

این مقام مسئول بیان کرد: نیازمند حمایت همه جانبه شورا و شهرداری شیراز هستیم و اگر این همکاری انجام شود، ظرفیت این مرکز می‌تواند به ۱۲۰۰نفر هم افزایش یابد.

به گفته دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس، تنها ۳۵ درصد از معتادان متجاهر بومی شهر شیراز هستند و مابقی مربوط به دیگر شهر‌ها و استان‌هاست.

کرمی با بیان اینکه همچنان در نگهداری این افراد محدودیت اعتباری داریم و نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها از جمله شورا و شهرداری هستیم، به موضوع ساماندهی بافت‌های آسیب پذیر هم اشاره و با بیان اینکه اقدامات خوبی در بافت تاریخی از جمله سنگ سیاه انجام شده، افزود: ۲۴ محله پر آسیبب در شیراز با همکاری سپاه شناسایی شده است.

او ادامه داد: موضوع دیگر اجرای طرح صیانت است که با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در شیراز وجود دارد، با همکاری شهرداری و حوزه سرمایه گذاری می‌توان اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس عنوان کرد: در حال حاضر کاری که ما در مرکز ماده ۱۶ انجام می‌دهیم یک دور باطل است و گاه فردی داریم که ۱۰ بار به این مرکز آمده و باز هم به همان محلی که بوده، بازگشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار