سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس به بیان توضیحاتی درباره جزئیات جلسه امروز کمیسیون متبوع خود پرداخت.

روح الله عباسپور سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره جزئیات نشست امروز یک شنبه ۹ آبان کمیسیون متبوع خود اظهار کرد: کمیسیون صنایع امروز با حضور سایر اعضا تشکیل و در ابتدا گزارش رئیس سازمان توسعه تجارت ایران درباره وضعیت تراز تجاری و صادرات کشور شنیده شد.

وی با بیان اینکه در روند ارائه این گزارش رئیس سازمان توسعه تجارت تاکید کرد که هرچند در حال حاضر تراز تجاری کشور منفی است اما دولت سیزدهم درصدد بهبود این وضعیت است، ادامه داد: برنامه‌های سازمان توسعه تجارت برای بهبود تراز تجاری کشور در این نشست ارائه شد.

عباسپور اضافه کرد: همچنین استفاده از ظرفیت تعرفه ترجیحی یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در کمیسیون بود. برای بهبود تراز تجاری رایزنان اقتصادی بازار هدف ۱۵ کشور مانند پاکستان، عراق، سوریه، ترکیه، هند، منطقه اوراسیا، و... را شناسایی و نیازهای این کشورها را احصا کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: دومین دستور کار امروز کمیسیون بررسی طرح جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی بود که براساس آن اگر واحدهای تولیدی، خدماتی و صنعتی بدهکار شوند، از توقیف تجهیزات، مواد اولیه، قطعات، ماشین آلات آن‌ها که موجب تعطیلی فعالیت کارخانه می‌شود، جلوگیری خواهد شد تا تولید مستمر باشد.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار