مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی پروژه‌های مسکن خانوار‌های مددجوی زلزله‌زده خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  مجید الهی راد شمار واحد‌های آسیب‌دیده مددجویان مناطق زلزله‌زده استان را حدود ۲۰۰ مورد برشمرد و گفت: از این تعداد ۹۰ واحد مسکونی نیازمند تعمیر و ۱۰۵ واحد نیز نیازمند احداث هستند.

الهی راد افزود: اکنون ۱۰۵ واحد مسکونی برای مددجویان آسیب‌دیده در زلزله در حال احداث است که این واحد‌ها بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.


بیشتر بخوانید


او با یادآوری اینکه حدود ۵۰ خانوار مددجویان آسیب‌دیده در زلزله در چادر‌ها ساکن بودند که با کمک اقوام و بستگان و همسایگان و در برخی اماکن آموزشی و عمومی اسکان پیدا کردند اظهار کرد: واحد این خانوار‌ها در مرحله دیوار چینی، گچ خاک و نازک‌کاری قرار دارد که به‌زودی تحویل داده می‌شود.

الهی راد افزود: به‌تازگی تمامی اعتبارات پیش‌بینی‌شده این واحد‌ها اختصاص‌یافته است که به‌این‌ترتیب کار تحویل این پروژه‌ها با سرعت حداکثر انجام می‌شود.

او  عنوان کرد: دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بازسازی واحد مسکونی مددجویان مناطق زلزله‌زده این استان اختصاص‌یافته است که از این میزان یک میلیارد تومان برای تعمیرات مسکن آسیب‌دیده مددجویان زلزله‌زده پیش‌بینی‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: بنیاد مسکن نیز ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی، ۳۵ میلیون تومان نیز به‌صورت بلاعوض و ۱۶۰ پاکت سیمان برای ساخت این واحد‌ها مشارکت دارد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.