مدودف: جنگ تجاری بین واشنگتن و پکن به نوعی جنگ سرد تبدیل شده است

معاون رئیس شورای امنیت روسیه، گفت که جنگ تجاری بین آمریکا و چین افزایش یافته و بیشتر شبیه به جنگ سرد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت که جنگ تجاری بین آمریکا و چین افزایش یافته و بیشتر شبیه به جنگ سرد است.

مدودف در مقاله‌ای در روزنامه برایروسیسکایا گازتا نوشت: «جنگ تجاری بین آمریکا و چین با یک تقابل ایدئولوژیک تشدید و در نهایت به نوعی جنگ سرد تبدیل شده است.»

او همچنین به مسئله تحرکات ناتو در نزدیکی‌های مرز روسیه اشاره کرد و نوشت: «در حال حاضر تحریکات بیشتری به خصوص در اروپا وجود دارد. طی سال گذشته، نزدیک شدن مداوم کشتی‌های ناتو به مرز‌های روسیه در دریای بالتیک و دریای سیاه و حتی گاهی اوقات نقض مرز‌های ما، امری عادی شده است.»

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ماه گذشته در تماسی تلفنی با شی جین پینگ، همتای چینی خود، گفتگو‌های راهبردی انجام داد و در مورد منافع مشترک و رقابت بین دو کشور گفتگو کرد. آن‌ها همچنین در مورد مسئولیت دو کشور برای تضمین تبدیل نشدن رقابت به درگیری توافق کردند.

روابط واشنگتن و پکن در دوران دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا که جرقه جنگ تجاری بین دو ابرقدرت در جهان را برانگیخت، دوران سختی را پشت سر گذاشت. آمریکا چین را به تحریم تهدید می‌کند و این کشور را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند. مقامات چین تمام اتهامات و انتقادات را رد کردند و خواستار مداخله نکردن در امور داخلی این کشور شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار