مدیرکل شیلات مازندران از سنتی بودن شناور‌های صید کیلکا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،حسن اسحاقی مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه شناور‌های کیلکا قابلیت صید تا عمق خاصی را دارند، گفت: اغلب شناور‌های ما سنتی و غیرکنوانسیونی هستند و برای صید در اعماق بالاتر باید به شناور‌های صنعتی مجهز شویم.

او افزود: سرمایه گذار برای تولید شناور‌های صنعتی وجود دارد و این طرح در شورای برنامه ریزی تصویب شده اما هنوز نتیجه کارشناسی اعلام نشده که آیا در اعماق بالا گله ماهیان کیلکا را داریم یا خیر.

اسحاقی با بیان اینکه اگر تائید شود که در اعماق بالا گله ماهیان کیلکا وجود دارد نسبت به ساخت شناور برای صید در اعماق بالا اقدام خواهیم کرد.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: میزان صید ماهیان کیلکا تا پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۲۴۰ درصدی روبرو بوده است و میزان صید تا پایان شهریورماه حدود ۵۰ درصد بوده است.

اسحاقی درباره مشکلات صیادان مازندران با بیان اینکه هنوز رفع نشده است، افزود: حق انتفاع بیمه ۱۰ درصدی، سخت و زیان آور شدن شغل صیادی از جمله درخواست‌ها و مطالبات است.
انتهای پیام/س

او گفت: تعدیل صیادان در گیلان و گلستان انجام شد و از محل هدفمندی یارانه‌ها برای آن اعتبار تخصیص داده شد، ولی هنوز این طرح در مازندران اجرا نشده است.

چهار هزار صیاد در مازندران مشغول صید ماهیان استخوانی هستند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.