نسخه ویژه ساخته شده از روی خودروی ۵۵۰-Spyder با قیمت ۵۶ هزار دلار در هیوستون به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از autoevolution، رودستر اولیه از زمان عرضه توسط شرکت پورشه در زمینه عملکرد در پیست معروف بود، اما تولید محدود آن به تعداد ۹۰ دستگاه سبب شد تا به یک وسیله نقلیه مورد نظر برای کپی برداری تبدیل شود. شرکت پورشه با خودروی ۵۵۰-Spyder ثابت کرد که سزاوار دریافت نشان برتر تولید خودرو‌های اسپورت است. این رودستر کوچک در سال ۱۹۵۱ برای حضور در مسابقات طراحی شد و این خودروساز آن را در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۱۹۵۳ رونمایی کرد. وزن تقریبی آن ۵۵۰ کیلوگرم و به اندازه کافی کوچک، سبک و قدرتمند است و پلاک خاصی هم دارد. جای تعجب نیست که ده‌ها سازنده شروع به ساختن ماکت‌هایی از روی رودستر معروف کنند و آن را ارزان‌تر از نسخه اصلی به فروش برسانند. به گفته فوربز، پورشه ۵۵۰ اسپایدر اصل سال ۱۹۵۵، ارزشی معادل ۶ میلیون دلار دارد که با این قیمت می‌توان از آن به عنوان ملکه یا یک قطعه هنری در یک نمایشگاه یاد کرد.

پورشه ۵۵۰ اسپایدر

امکانات ماکت ساخته شده از روی پورشه ۵۵۰ اسپایدر اصلی

از طرف دیگر، وسیله نقلیه‌ای که در اینجا نشان داده شده یک ماکت است که به عنوان نسخه ویژه در هیوستون تگزاس فروخته شده است. امکانات این ماکت شامل چهار آسیاب تخت و آب خنک با یک جعبه دنده گیربکس چهار سرعته است که ۱۷۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب می‌فرستد. داشتن بدنه فایبرگلاس سبک و فضای داخلی سفارشی اباعث منحصر به فرد شدن این خودرو در بین ماکت‌های دیگر شده است. در ضمن این ماشین برای رسیدن به سرعت از صفر به ۶۰ مایل در ساعت (۰-۹۷ کیلومتر در ساعت) ۵.۸ ثانیه مورد نیاز دارد. رنگ نمای بیرونی خودرو، نقره‌ای و عبارت Spyder با رنگ طلایی در گلگیر‌های جلو حک شده است.

خودروی ۵۵۰-Spyder

مجموعه‌ای از رنگ راه راه قرمز پانل‌های یک چهارم عقب را تزئین می‌کند. در پشت خودرو، لوله اگزوز تکی در مرکز صدای خوبی به خودرو می‌دهد. در مورد فضای داخلی، نسخه ویژه دارای مجموعه‌ای از صندلی‌ها با روکش چرمی و مطابق با ظاهر پورشه ۵۵۰ اسپایدر اصلی است. این خودرو همچنین دارای یک سی دی استریوی مخفی AM/FM و برای روز‌های بارانی، یک صفحه نرم مشکی متحرک است. قیمت نسخه ویژه این ماشین ۵۶ هزار دلار اعلام شده است. این وسیله نقلیه دارای چند ویژگی اضافی از جمله دیفرانسیل لغزش محدود Quaife به قیمت ۲ هزار دلار و فرمان Nardi به قیمت ۴۷۵ دلار است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار