وزیر امور خارجه روسیه گفت دیدار با رئیس جمهور آمریکا در ایتالیا مفید بود و بایدن خواستار تماس‌های بیشتر از سوی مسکو با واشنگتن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی راشا یک «Rossiya-۱» دیدار خود با جو بایدن ، رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه بیست در شهر رم، پایتخت ایتالیا را دیداری مفید خواند و اعلام کرد که بایدن خواستار تماس‌های بیشتر از سوی مسکو با واشنگتن است.

لاوروف افزود: «من یک گفتگوی کوتاه، اما مفید با بایدن داشتم. او بر تعهد خود به تماس‌های بیشتر تاکید کرد. همچنین به طور خلاصه درباره چگونگی ایجاد این تماس‌ها در آینده صحبت کردیم.» 

این درحالی است همانطور که آمریکا پیشتر درباره ارسال ناو گروه ششم خود همراه با متحدان ناتو به دریای سیاه و مدیترانه برای آغاز یک عملیات خبر داده بود، امروز این اقدام را عملی کرد و روز گذشته در حاشیه نشست گروه بیست در رم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه با انتقاد از رویکرد آمریکا گفت: با اعزام کشتی‌های نظامی به دریای سیاه، آمریکا نمی‌تواند ثبات را به منطقه بیافزاید، بلکه تلاش می‌کند تا کشور‌های ساحلی را به سوی سیاست تقابلی سوق دهد.

لاوروف در پاسخ به پرسشی درباره این موضوع که آیا از قبل در مورد این مانور‌ها به مسکو اطلاع داده شده بود یا خیر اعلام کرد که مسأله از پیش اطلاع داده شدن نیست بلکه مسئله در ارتباط با اجرای هنجار‌های حقوق بین الملل برای ورود کشتی‌های کشور‌های غیرساحلی به دریای سیاه است. او اعلام کرد این مسائل از سوی  پیمان مونترو تنظیم شده است و روسیه این قوانین را به دقت زیر نظر دارد و باید تمامی قوانین از سوی طرف‌های پیمان رعایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار