شما می‌توانید آخرین و جذاب‌ترین اخبار روز افغانستان را هر روز بعد از چاشت در پادکست تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان بشنوید.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

ازدحام در گذرگاه اسپین‌بولدک؛ چهار نفر جان باختند

منابع محلی در ولایت قندهار تأیید می‌کنند که چهار نفر در گذرگاه اسپین‌بولدک این ولایت؛ هنگام ورود به پاکستان زیر پا شده و جان باخته‌اند. جان‌باختگان شامل یک مرد، یک زن و دو کودک بوده اند. گذرگاه اسپین‌بولدک در قندهار و تورخم در ننگرهار در چند هفته‌ اخیر به‌روی کسانی که می‌خواستند به پاکستان بروند، مسدود بود. هرچند گذرگاه تورخم همزمان با سفر وزیر خارجه پاکستان به کابل، بازگشایی شد.

گفت و گوهای اقتصادی امیرخان متقی با مرادوف

امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان می‌گوید، که با رشید مرادوف وزیر خارجه ترکمنستان در کابل در باره کمک‌های بشری، امنیت، بازسازی و ترانزیت گفت‌وگو کرده است. در این دیدارها در مورد پروژه تاپی بحث شده است. در پروژه تاپی، قرار است که گاز طبیعی ترکمنستان را از راه افغانستان به پاکستان و هند برساند.

صادرات جلغوزه از طریق دهلیز هوایی به چین از سر گرفته شد

بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان، در صفحه تویترش نوشته که هواپیمای باربری از میدان هوایی کابل پرواز کرده و 45 تن جلغوزه (هسته کاج ) را به چین برده است. وانگ یو، سفیر چین در افغانستان در پیام تویتری خود نوشت: کار عالی از همکاری دو کشور و مردم ما. درآمد برای کشاورزان افغانستان و مزه خوب برای مشتریان چینی.
گفتنی است که چین در منطقه یکی از خریداران بزرگ محصولات جلغوزه افغانستان است.

تاجران افغان خواستار آزادسازی پول‌های منجمد شده از آمریکا شدند

تاجران و صنعت‌کاران در کنفرانس چالش‌ها و فرصت‌های صنعت امروز و آینده افغانستان در کنار بحث روی حل مشکلات‌شان، خواهان آزادسازی پول‌های منجمد شده از سوی آمریکا شدند. آنان می‌گویند مشکلات اقتصادی موجود، تاجران را بسیار متضرر ساخته اما مقام‌های طالبان، بارها از حل مشکلات تاجران اطمینان داده اند

ثبت 3 ریکارد ملی توسط شناگر افغان

صفحه رسمی ریاست تربیت بدنی و ورزش افغانستان نوشته است که فهیم انوری، شناگر المپیک در رقابت‌های جام جهانی شنا در کازان روسیه شرکت نموده و ۳ ریکارد ملی را ثبت کرد.

او در نخستین روز این رقابت‌ها توانست برای اولین بار ریکارد ملی ۱۰۰ متر پروانه را با ثبت زمان یک دقیقه و ۵ ثانیه بنام افغانستان ثبت کند. این رقابت ها به تاریخ ۲۸ اکتوبر آغاز و برای سه روز ادامه داشت.

در این رقابت ها ۲۳۰ شناگر مطرح جهان از ۳۷ کشور اشتراک کرده بودند که به نمایندگی افغانستان؛ تنها فهیم انوری حضور داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار