تداوم بارش‌ها در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

مردم مناطق مختلف آذربایجان شرقی امروز هم شاهد بارش رحمت الهی بودند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، بارش باران که از پریروز در استان آذربایجان شرقی آغاز شده است امروز هم ادامه داشت و موجب خوشحالی کشاورزان شد.

امیدفر رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی تا پایان هفته جاری با شدت‌های متفاوت در استان فعالیت خواهد کرد.

امیدفر افزود: بر اساس بررسی نقشه‌های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای، در ۵ روز آینده جوی ناپایدار در استان حاکم خواهد بود.

وی با بیان اینکه این سامانه همه نواحی استان به ویژه نواحی شمالی را دربر می‌گیرد، اظهار کرد: فعالیت این سامانه موجب ابرناکی، وزش بادگاهی تا نسبتا شدید، بارش باران گاهی به صورت رگبار و غرش آذرخش می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: فعالیت این سامانه در مناطق سردسیر و کوهستانی موجب بارش برف و بروز پدیده مه همراه با کاهش دما خواهد شد.

امیدفر گفت: با توجه به کاهش دما در مناطق کوهستانی و مرتفع، لغزندگی جاده‌ای و کاهش دید افقی دور از انتظار نبوده و در مناطق گرمسیری استان احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد.

وی به مسافران و رانندگان توصیه کرد از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها، صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری و کشاورزان نیز به توصیه‌های کارشناسان استان توجه کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.