رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: بارش باران پاییزی که از روز شنبه در این شهرستان آغاز شده تاکنون ۲۲ میلی متر به ثبت رسیده است.

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت: سامانه بارشی که از روز شنبه کل استان را دربر گرفته بود، بارش‌های مطلوبی بدنبال داشت.

وی افزود: در ۴۸ ساعت گذشته، شهرستان پیرانشهر با ثبت حدود ۳۹ میلی متر بارندگی، بیشترین میزان بارش استان را به خود اختصاص داد.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد تصریح کرد: بعد از پیرانشهر، شهر‌های ارومیه با ۳۱.۲ میلی متر، اشنویه با ۲۴.۷ میلی متر، نقده با ۲۲.۹ میلی متر و مهاباد با ۲۲ میلی متر قرار دارند.

محمدپور با بیان اینکه این سامانه بارشی برای کشاورزان منطقه مطلوب بوده، اضافه کرد: از فردا سامانه بارشی دیگری نیز منطقه را فرا می‌گیرد و تا روز جمعه کل آذربایجان غربی و به ویژه جنوب استان را دربرخواهد گرفت.

وی در پایان با اشاره به ثبت خشک‌ترین مهر و آبان در مهاباد در سال ۱۳۸۹ با ۴.۸ میلی متر بارندگی، گفت: بارش در مهر و آبان سال جاری تا امروز کمتر از نرمال بوده، ولی در صورت ادامه بارش‌ها تا پایان آبان به میانگین نرمال نزدیک می‌شویم و شاید بارندگی‌ها از نرمال هم فراتر برود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.