معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان گفت: در ۱۰ سال گذشته با اصلاح و بازسازی خطوط انتقال و شبکه فرسوده توزیع، از هدر رفت ۷۰۰ لیتر آب شرب جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  ناصر اکبری معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان گفت: با اصلاح و بازسازی ۲۵۶ نقطه ازخطوط انتقال و شبکه توزیع با قطر‌های ۸۰۰، ۱۰۰۰ و ۱۴۰۰ میلیمتر از هدر رفت ۷۰۰ لیتر آب شرب در سطح استان اصفهان جلوگیری شد.

وی شناسایی و مهار نشتی خطوط انتقال آب را یکی از عوامل مهم در افزایش بهره وری منابع آبی دانست و اعلام کرد: ۷۰۰ لیتر در ثانیه آب، معادل آب شرب مورد نیاز شهر نجف آباد، با جمعیتی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر است.

این مقام مسئول افزود: شناسایی و مهار به موقع نشتی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب در استان باعث شد که اصفهان هم اکنون کمترین میزان آب بدون درآمد در کشور را به خود اختصاص دهد.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان اصفهان با اشاره به روند نزولی میزان هدر رفت آب در استان اصفهان تصریح کرد: در سال ۸۶ میزان آب بدون درآمد در استان اصفهان ۳۱ درصد بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ درشهر اصفهان به ۱۶.۱ و در استان به حدود ۱۸ درصد کاهش یافته است.

انته‌های پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.