مسابقات کتابخوانی بستری برای آشنایی مداحان با سیره اهل بیت

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: مسابقات سراسری کتابخوانی به عنوان پویش‎های فرهنگی معتبر بستر مناسب برای بهره‌مندی مداحان از سیره مستند اهل بیت (ع) و معارف انقلاب اسلامی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: مسابقات سراسری کتابخوانی به عنوان پویش‎های فرهنگی معتبر بستر مناسب برای بهره‌مندی مداحان از سیره مستند اهل بیت (ع) و معارف انقلاب اسلامی است و بر همین اساس ستایشگران مذهبی نباید محدود به برگزاری مراسم عزای اهل بیت (ع) باشند، بسیاری از مراجع و علما بر ضرورت برپایی باشکوه مراسم شادی اهل بیت (ع) نیز تاکید دارند و شمار مناسبت‎‌های شادی و سرور در تقویم تاریخ شیعه نیز به مراتب بیشتر از ایام عزاست.

او افزود: اگر نظارت سازمان بسیج مداحان در عرصه‌های مختلف وجود داشته باشد و جامعه ستایشگران مذهبی استان بطور کامل در عضویت این نهاد انقلابی باشند، بستر‌های لازم برای نقش‌آفرینی موثر مداحان استان در مجالس شادی اهل بیت (ع) نیز فراهم می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: سهولت دسترسی به فضای مجازی در شرایط کنونی باعث شده است بسیاری از مردم و فعالان فرهنگی کمتر به مطالعات تاریخی احساس نیاز پیدا کنند و ارتباط ما بیش از آنکه منطبق بر مکتوبات باشد، از محفوظات و شنیده‎‌ها نشات بگیرد، اما با این حال این‎گونه نیست که مردم از کتاب و مطالعه رویگردان باشند و همچنان نسبت به تالیفات خوب اقبال نظر دارند.


بیشتر بخوانید


سرهنگ محسن صابر رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی نیز گفت: اساس باور‌های دینی خانواده‌ها منطبق بر تفکرات مادرانی است که از دوران طفولیت، کودکان خود را محب اهل بیت (ع) و ولایت تربیت می‌کنند و بذر دلبستگی به آرمان‎های انقلاب را در دل آینده سازان ایران اسلامی پرورش می‌دهند.

او افزود: همکاران در ادارات کل امور مساجد، اوقاف و اماکن نیروی انتظامی در یک همکاری سازنده و با مشارکت جامعه ستایشگران مذهبی و بسیجی استان، مجالس اهل بیت (ع) را به گونه‌ای رصد می‌کنند که در تراز انقلاب اسلامی برگزار شود.

رئیس سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی ادامه داد: سازمان بسیج مداحان خراسان رضوی با بیش از سه هزار و ۵۰۰ عضو به عنوان یک نهاد تخصصی فرهنگی در امر ستایشگری مذهبی فعالیت دارد و در سال‎های گذشته با تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز و کارگروه‌های ویژه همچون شورای بانوان، گام‎های موثری در مسیر زدودن بدعت‎ها از مجالس عزا و شادی اهل بیت (ع) برداشته است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.