پوتین در اجلاس گلاسکو:

استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا یک تهدید است

رئیس‌جمهور روسیه در سخنان خود در اجلاس تغییرات آب‌وهوایی استقرار موشک‌های آمریکایی در اروپا را یک تهدید تلقی کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در سخنرانی خود در اجلاس تغییرات آب‌وهوایی گلاسکو، اسکاتلند اعلام کرد روسیه به تلاش‌های کشور‌های خارجی برای شکستن مساوات استراتژیک پاسخ مناسب خواهد داد و حفظ مساوات استراتژیک به آمادگی رزمی نیروی هوایی روسیه بستگی دارد.

او در ادامه افزود: استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا یک تهدید است. با این حال سامانه مدرن پدافند هوایی (روسیه) انواع موشک‌های بالستیک و مافوق صوت را شناسایی می‌کند و می‌تواند در طول مسیر پرواز آن‌ها را منهدم کند، همچنین ارتش روسیه به زودی اولین مدل‌های سامانه موشکی «اس-۵۰۰» را دریافت خواهد کرد.

پیش از این کرملین، کاخ ریاست‌جمهوری روسیه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین نمی‌تواند در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۶) که هم اکنون به میزبانی شهر گلاسکو در اسکاتلند برگزار می‌شود شرکت کند، اما برای این اجلاس یک ویدیو از پیش ضبط شده درخصوص جنگل‌ها و مدیریت کاربری اراضی تهیه کرده است که در این اجلاس پخش خواهد شد.

شایان ذکر است پوتین در کنار شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل و سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از جمله غایبان برجسته اجلاس گلاسکو بودند.

اجلاس آب و هوا که به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت، به عنوان آخرین فرصت در جهان برای مهار گرمایش جهانی و جلوگیری از آسیب‌های فاجعه بار آن تلقی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار