سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: اولین علت مرگ کودکان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ پنومونی یا بیماری تنفسی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سمیه رضاوند سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت: اولین علت مرگ کودکان در شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ پنومونی یا بیماری تنفسی بوده است.

او با اشاره به روز جهانی پنومونی که در آبان ماه امسال می‌باشد، افزود: پنومونی یا بیماری التهابی ریه در اغلب موارد توسط میکرو ارگانیسم‌ها ایجاد می‌شود، ولی عوامل غیر عفونی نیز می‌توانند در آن دخیل باشند که عبارتند از آسپیراسیون غذا یا اسید معده، جسم خارجی، حساسیت و پنومونی ناشی از دارو‌ها است.

سرپرست گروه سلامت خانواده و جمعیت معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت جام  با اشاره به آمار شیوع این بیماری در بین کودکان بستری شده در بیمارستان ادامه داد: بررسی‌های ما امسال نشان می‌دهد بیماری‌های تنفسی شایعترین علت مرگ کودکان در ۶ ماهه سال ۱۴۰۰ بوده است و ۱۳ درصد بستری‌های کودکان ۵۹-۱ ماهه در بخش اطفال مرکز آموزشی درمانی سجادیه‌ی تربت جام از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه به علت بیماری‌های سیستم تنفسی بوده است و این موضوع نشان دهنده‌ی اهمیت بسیار بالای این بیماری است.

رضاوند بیان کرد: حدود ۳۰ درصد موارد فوت درکودکان ۵۹-۱ ماهه شش ماهه اول ۱۴۰۰ به علت بیماری‌های سیستم تنفسی بوده و در کنار این موارد باید اشاره کرد که یک مورد از موارد فوت به علت کووید ۱۹ بوده است و ۱۴/۴ درصد از کودکانی که تا پایان مهرماه ۱۴۰۰ از آن‌ها تست گرفته شده است کووید مثبت بوده اند.



انتهای پیام//ز. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.