سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری از آماده باش ۴۵۰ نیروی در طرح راهداری زمستانی این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسین مالکی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اعلام آمادگی ۴۲ گروه راهداری برای طرح زمستانی گفت: ۳۰۲ خودرو سبک، نیمه سنگین و برف‌روب و ۴۵۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی به حالت آماده‌باش درآمده است

او افزود: این طرح با همکاری نیرو‌های هلال‌احمر، اورژانس، نیروی انتظامی، هواشناسی و مدیریت بحران از ۱۵ آبان تا ۲۵ اسفند اجرایی خواهد شد.

مالکی با بیان اینکه طرح راهداری زمستانی از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ با عنوان طرح راهداری نوروزی ادامه خواهد یافت، افزود: ۳۱ راهدارخانه ثابت و ۱۱ راهدارخانه موقت آماده خدمت‌رسانی در این طرح است و تاکنون ۱۲ هزار تن شن و نمک نیز خریداری و در شهرستان‌ها توزیع شده است.

او با تاکید بر اینکه اولویت بازگشایی جاده‌ها در زمان بارش به ترتیب با جاده‌های چهار خطه، اصلی، فرعی و روستایی است، افزود: تلاش خواهد شد با توجه به کمبود ماشین‌آلات راهداری از طریق تعیین شهرستان‌های معین، کار بازگشایی مسیر‌های مواصلاتی در مواقع اضطراری به نحو مطلوب‌تری انجام شود.


بیشتر بخوانید


مالکی با یادآوری عمر بالای ماشین‌آلات راهداری استان و هزینه‌بر بودن مراحل تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها تصریح کرد: اگر چه وسعت چهارمحال و بختیاری در مقایسه با دیگر استان‌ها به مراتب کمتر است، اما با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و سخت‌گذر بودن مناطق کوهستانی آن، لازم است در زمینه اختصاص اعتبار و تامین تجهیز راهداری توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری همچنین به آمار تردد‌ها در استان از ابتدای امسال تا نهم آبان اشاره کرد و گفت: در این مدت از طریق ۶۴ دستگاه تردد شمار، بیش از ۶۷ میلیون و ۲۴۶ هزار تردد در جاده‌های استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایشی ۹ درصدی را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار