رئیس جهاد کشاورزی خراسان شمالی خبرداد ؛

تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های نوین آبیاری

یوسفی گفت: در خراسان شمالی تاکنون ۳۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  عبدالله یوسفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت : تجهیز زمین‌های کشاورزی به سیستم‌های آبیاری نوین از راهبرد‌های وزارت جهاد کشاورزی برای مدیریت منابع آبی، افزایش بهره وری در تولید و حمایت از کشاورزان است.


بیشتر بخوانید 


او گفت: در خراسان شمالی از سطح ۵۰ هزار هکتار سطح اولیه شناسایی شده از زمین‌های کشاورزی مستعد به تجهیز سیستم‌های آبیاری نوین، تاکنون حدود ۳۸ هزار هکتار از این زمین‌ها به سیستم‌های آبیاری نوین تجهیز شده اند.

او افزود : سقف کمک بلاعوض دولت برای اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی افزایش یافته است، و در همین راستا، در خراسان شمالی نیز تقاضا برای افزایش سطح تحت پوشش برای اجرای این طرح رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی بیان کرد: برای اجرای سیستم آبیاری قطره‌ای ۴۰ میلیون تومان در هکتار، برای اجرای سیستم آبیاری کم فشار ۱۵ میلیون تومان در هکتار و برای اجرای سیستم آبیاری بارانی نیز ۳۰ میلیون تومان در هکتار کمک بلاعوض به بهره برداران اعطا می‌شود.

یوسفی توصیه کرد: بهره برداران در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی که از یک منبع آبی استفاده می‌کنند، به صورت گروهی متقاضی اجرای این طرح در زمین‌های کشاورزی خود باشند تا هزینه‌های سرشکن شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.