دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: با کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و شروع موج ششم کرونا، زمان بازگشایی مدارس به صورت حضوری به تعویق خواهد افتاد.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: بر اساس مصوبات قبلی ستاد ملی کرونا قرار بود از نیمه دوم آبان ماه دانشگاه‌ها و مدارس بازگشایی شوند و آموزش حضوری از سر گرفته شود.

او افزود: با تغییر شرایط کرونا در استان و کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تصمیمات ستاد ملی کرونا در خصوص زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها عوض می‌شود.

شریف زاده با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش موارد کرونا مثبت بستری در سطح بیمارستان‌های استان عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است اظهار کرد: بازگشایی مدارس به صورت حضوری به افزایش بیماران کرونایی کمک می‌کند.


بیشتر بخوانید


دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: مدیران مدارسی که با وجود اینکه هنوز دستورالملی برای بازگشایی مدارس صادر نشده است، اما والدین را مجبور به حضور فرزندانشان در مدارس می‌کنند متخلف شناخته می‌شوند.

او ادامه داد: همچنان دُز سوم واکسن کرونا برای پرسنل بهداشت و درمان و بیمارانی که مبتلا به نقص سیستم ایمنی هستند تزریق می‌شود.

شریف زاده بیان کرد: هنوز دستورالعملی برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۶۰ سال استان صادر نشده است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.