اختصاص ۱۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی خراسان جنوبی به کشت پاییزه

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اختصاص ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت پاییزه خبر داد.

حسینی مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: تاکنون سطحی معادل نزدیک به ۲ هزار هکتار گندم، ۵ هزار و ۱۴۰ هکتار جو و ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار قصیل به محصولات زراعی پاییزه اختصاص یافته است.

او با اشاره به اینکه ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت پاییزه اختصاص یافته است افزود: همچنین در سال زراعی جاری مزارع تحقیقی تطبیقی ارقام اصلاح شده چغندر علوفه‌ای پاییزه در استان راه اندازی شده است.

حسینی اظهار کرد: ایجاد و راه اندازی مزارع مقایسه ارقام و لاین‌های امید بخش گندم و جو، ایجاد مزارع مقایسه تراکم مطلوب و مزارع تغذیه متعادل غلات از دیگر اقدامات انجام شده در کشت پاییزه امسال است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشت پاییزه از ابتدای مهرماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد تصریح کرد: برداشت محصولات پاییزه از فروردین ماه آغاز و تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

او ادامه دارد: امسال شهرستان‌های قاین و بشرویه بیشترین سطح زیرکشت محصولات پاییزه را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار