یکصد مقام از کشور‌های مختلف جهان در اجلاس تغییرات اقلیمی گلاسکو متعهد شدند که تا ۹ سال دیگر جنگل زدایی را کاملا متوقف کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، بیش از ۱۰۰ مقام جهان برای متوقف کردن جنگل زدایی تا پایان سال ۲۰۳۰ پیمان بستند.

بیش از ۱۰۰ مقام جهانی اواخر روز دوشنبه متعهد شدند که جنگل‌زدایی و تخریب زمین‌ها را تا پایان دهه میلادی متوقف کرده و در راستای ایجاد جنگل‌های جدید گام بردارند. گفته شده ۱۹ میلیارد دلار بودجه عمومی و خصوصی برای سرمایه‌گذاری در حفاظت و احیای جنگل‌ها لازم است.

بیانیه مشترک مذاکرات اقلیمی COP۲۶ در گلاسکو توسط سران کشور‌هایی از جمله برزیل، اندونزی و جمهوری دموکراتیک کنگو که مجموعاً ۸۵ درصد از جنگل‌های جهان را تشکیل می‌دهند، حمایت شد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر انگلیس که به نمایندگی از سران منتشر شده، بیانیه گلاسکو در مورد جنگل‌ها و استفاده از زمین، جنگل‌هایی به مساحت بیش از ۲۰ میلیون کیلومتر مربع را پوشش خواهد داد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس گفت: «ما این فرصت را داریم که به تاریخ طولانی انسان به عنوان فاتح طبیعت پایان دهیم و در عوض به نگهبان آن تبدیل شویم.»

همچنین مجموعه‌ای از ابتکارات دولتی و خصوصی بیشتر، از جمله میلیارد‌ها تعهد برای حمایت از نگهبانان بومی جنگل و کشاورزی پایدار امروز (سه شنبه) برای کمک به رسیدن به این هدف آغاز شد.

به گفته موسسه غیرانتفاعی منابع جهانی، جنگل‌ها تقریبا ۳۰ درصد از انتشار دی اکسید کربن را جذب می‌کنند. جنگل‌ها گاز‌های گلخانه‌ای را از جو خارج می‌کنند و از گرم شدن آب و هوا جلوگیری می‌کنند. با این حال این منبع طبیعی جذب گاز‌های گلخانه‌ای در حال ناپدید شدن است. بنا به داده‌های موسسه منابع جهانی، در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۵۸ هزار کیلومتر مربع از جنگل‌های کره زمین از بین رفته است. چنین مساحتی حتی از کشور انگلیس هم بزرگ‌تر است.

هدف اجلاس تغییرات اقلیمی سازمان ملل که از روز یکشنبه آغاز شده است، نگه داشتن میزان گرمایش جهانی در حد ۱.۵ درجه سانتیگراد است. دانشمندان می‌گویند جنگل‌ها در دستیابی به چنین هدفی نقش مهمی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
زودتر چون جنگلای مام دارن هضم میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ آبان ۱۴۰۰
آیا تا اون موقع جنگلی وجود داره
آخرین اخبار