سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران گفت: یک شکارچی سابقه دار در گشت و کنترل شبانه با هوشیاری محیط بانان یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سامان سیفی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران گفت: مأموران اجرایی در مأموریت گشت و کنترل شبانه خود در منطقه آزاد، با رصد و شناسایی فرد خاطی، او را حین ارتکاب جرم و زنده گیری پرندگان دستگیر کردند.

او افزود: این شکارچی سابقه دار سال هاست که به روش‌های مختلف و در فصول و زمان‌های مختلف در طول سال به شکار غیر مجاز پرندگان به ویژه کبک پرداخته و به دلیل تخلفات عدیده‌ی زیست محیطی، چندین بار دستگیر شده و پرونده‌های متعدد تخلف شکار غیر مجاز در کارنامه خود دارد؛ از این متخلف زیست محیطی چهار قطعه کبک زنده، چند رشته دام زنده گیری پرندگان، کوله پشتی و چراغ توری کشف و توقیف شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کامیاران ادامه داد: پرونده این متخلف زیست محیطی پس از تکمیل و بازجویی مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به دادگستری این شهرستان ارجاع داده شد.

شکار و صید غیر مجاز خط قرمز سازمان حفاظت محیط زیست است و پیشگیری، جلوگیری و برخورد با متخلفین زیست محیطی از اولویت‌های کاری این سازمان است؛ لذا یگان حفاظت این سازمان علاوه بر مأموریت‌های روزانه، بطور مداوم گشت و کنترل شبانه در مناطق مختلف را در دستور کاری خود دارد و با هرگونه تخلفی، بدون مماشات برخورد قاطع دارد.

 امروزه جمعیت حیات وحش به عناوین مختلف بشدت در حال کاهش است و دست درازی، سودجویی و شکار بی ضابطه و غیر مجاز یکی از علت‌های نابودی و کاهش جمعیت آنهاست و نتیجه آن انقراض گونه‌های جانوری است که بهترین ذخایر ژنتیکی هر ملتی بوده و به هیچ عنوان قابل احیا نبوده و برگشت پذیر نیست؛ لذا ضروری است که آحاد جامعه در زمینه حفاظت و نگهداری از حیات وحش تلاش جدی داشته باشند و هرگونه تخریب، شکار و صید غیر مجاز و سودجویی در طبیعت را با شماره بر خط ۱۵۴۰ به اداره حفاظت محیط زیست اعلام کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.