هدر رفت آب در شبکه توزیع بخش روستایی خراسان جنوبی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ششمین جلسه قرارگاه آب خراسان جنوبی امروز در حالی برگزار شد که مهمترین موضوع آن مربوط به مسئله هدر رفت آب و فرسودگی شبکه آبرسانی روستایی و شهری بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در جلسه گفت: بالابودن هدررفت آب در شبکه توزیع در بخش روستایی ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است که میزان هدر رفت روستایی ۴۷ درصد و شهری بالای ۳۰ درصد است.

فرهادی افزود: برنامه‌هایی را شرکت آب و فاصلاب در دست اقدام دارد و ما نیز در تامین اعتبارات آتی نگاه ویژه‌ای به این موضوع خواهیم داشت تا بتوانیم میزان بالای هدررفت آب ناشی از فرسودگی را کاهش دهیم و به نرم کشوری نزدیکتر کنیم.

وی گفت: مصرف آب در شهر‌ها بر اساس گزارش‌های ارائه شده بالاست و باید تدابیری اندیشیده شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مربوطه نسبت به اجرایی کردن تصمیمات اقدام خواهند کرد که در ایام پیش رو و با توجه به خشکسالی‌های گذشته مشکل تامین آب شرب حل شود.

مدیر عامل شرکت و آب و فاضلاب خراسان جنوبی نیز در این خصوص از رفع هدر رفت در شهرستان درمیان تا میزان ۲۵ درصد و دیگر نقاط استان به مرور زمان خبر داد.

امامی افزود: امسال نسبت به سال گذشته اعتبارات کاهش داشته است. از محل اعتبارات ملی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای نشتی یابی گرفتیم.

در این جلسه همچنین در خصوص کسری مخازن آب خراسان جنوبی و برداشت بی رویه از سفره‌های آب زیرزمینی به میزان ۱۲۰ درصد همچنین و کمبود میزان بارندگی‌ها بحث و تبادل نظر شد.

سروری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی گفت: برای برداشت از سفره‌های آب زیرزمینی باید تعادل بخشی انجام شود تا با مشکل رو به رو نشویم.

خندان رو مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی نیز گفت: میانگین بارندگی‌ها کم است و در ماه‌های دی تا بهمن شاهد بارش باران خواهیم بود که امیدواریم این میزان تا پایان سال بیشتر و به سمت نرمال پیش رود تا منابع آبی و سفره‌های زیرزمینی استان تقویت شود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.