معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: با نفوذ سامانه ناپایدار بارشی از فردا و احتمال وقوع سیلاب از مردم استان درخواست می‌کنیم از توقف در مسیر آبراه‌ و رودخانه‌ها اجتناب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، داریوش کریمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با تأکید بر اینکه برخی از سامانه‌های بارشی قابل پیش‌بینی نیستند گفت: بر همین اساس هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه در شهرستان‌ها به‌ویژه فرمانداری و بخشداری‌ها صورت گرفته است تا برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از بارندگی و کاهش دما آمادگی داشته باشند.

وی بابیان اینکه میزان آمادگی برای مواجهه با سیلاب در استان مطلوب است خاطرنشان کرد: اما برخی شهروندان خطرات احتمالی را جدی نمی‌گیرند و در نواحی پرخطر حضور می‌یابند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان با تأکید بر اینکه حضور در دره‌ها، شیب کوه‌ها و مسیر رودخانه‌های فصلی در روز‌های پیش رو احتمال بروز حوادث را افزایش می‌دهد تصریح کرد: به‌ویژه از عشایر مناطق کوهستانی درخواست می‌کنیم این مناطق را ترک کنند.

کریمی با اشاره به شدت بارش برای مناطق نیمه شمالی استان اصفهان اظهار داشت: مناطق کویری نیز از نواحی پرخطر از حیث بروز سیلاب محسوب می‌شوند و ضروری است که ساکنان این مناطق دقت لازم را داشته باشند.

وی اضافه کرد: نواقص تجهیزات امدادی استان در ماه‌های گذشته رفع شده است تا سوانح احتمالی با بهترین وضعیت امدادرسانی شود.

معاون جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان ادامه داد: لایروبی مسیر آبراه‌ها و برخی رودخانه‌ها با تلاش سایر نهاد‌های ذی‌ربط انجام گرفت و احتمال بروز سیلاب و آب‌گرفتگی کاهش یابد.

بر مبنای اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان در پی نفوذ یک سامانه ناپایدار بارشی ازفردا تا شنبه هفته آینده، بارش باران پاییزی بیشتر نقاط استان را فرامی‌گیرد.

بیش از ۲۴ هزار امدادگر، نجات گر و داوطلب عضو جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان هستند.


منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.