رئیس دولت نجات ملی یمن، نظامیان انگلیسی را تهدید کرد که با بازگشت دوباره به جنوب کشورش تاوانی دوبرابر پرداخت خواهند کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از البوابه الاخباریه الیمنیه، دکتر «عبدالعزیز بن حبتور» رئیس دولت نجات ملی یمن در صنعا امروز (سه‌شنبه) با بیان اینکه انگلیس با بازگشت دوباره به جنوب یمن خطایی بزرگ مرتکب شده است، اعلام کرد لندن بهای این اقدام را دوبرابر پرداخت خواهد کرد.

بن حبتور در ادامه افزود: انگلیسی‌ها از زمان توافق سایکس پیکو و بیانیه شوم بالفور به اشتباهات خود در منطقه عربی ادامه می‌دهند که همه آن‌ها مصیبت‌هایی را به همراه داشته است. 

توافق سایس پیسکو، توافقی سری میان انگلیس و فرانسه بود که در روز نهم ماه مه ۱۹۱۶ در خلال جنگ جهانی اول و با رضایت روسیه برای تقسیم امپراتوری عثمانی منعقد شد.

او اضافه کرد: یمنی‌ها در نوامبر ۱۹۶۷ انگلیس را از جنوب این کشور بیرون راندند و این روز استقلال در یمن «یوم الجلاء» نامیده می‌شود؛ اما اکنون جاه طلبی‌هایی از انگلیس و عربستان در المهره دیده می‌شود که مهمترین آن‌ها تکمیل عبور خط لوله نفت عربستان به دریای عرب است.

رسانه‌های انگلیسی چند ماه پیش اعلام کردند نیرو‌های ویژه این کشور به بهانه تحت تعقیب قرار دادن عاملان حمله به کشتی «مرسر استریت» وارد استان المهره یمن شده‌اند.

به نوشته دیلی اکسپرس، یک تیم شامل ۴۰ نظامی نیروی ویژه SAS وارد فرودگاه «الغیظه»، مرکز استان المهره شده اند که هم مرز با عمان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار