رئیس‌جمهور آمریکا به عدم حضور چین در نشست آب و هوایی اخیر واکنش داد و آن را اشتباهی بزرگ خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در واکنش به عدم حضور چین در کنفرانس آب‌وهوایی در اسکاتلند (COP26) در ادعایی آن را اقدامی اشتباه خواند.

بایدن خطاب به خبرنگاران حاضر در کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل گفت: «چین با عدم حضور خود در کنفرانس ۲ هفته‌ای اسکاتلند اشتباه بزرگی مرتکب شد و نفوذ خود را از دست داد.»

بایدن بی‌توجه به آنکه آمریکا سابقه خوبی در زمینه توافق‌های آب و هوایی ندارد، افزود: «آمریکا در این نشست حاضر شد، زیرا تغییرات اقلیمی را مهمترین مسئله برای رهبران جهان می‌داند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در بخشی دیگر مدعی شد: «گرچه رقابت میان آمریکا و چین واضح است، اما لزومی ندارد این رقابت با تضاد همراه باشد. در نشست مجازی آینده با شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، درباره رقابت‌ها مذاکره خواهیم کرد و با تضاد کاری نداریم. البته تاکنون زمان دقیقی برای این نشست مشخص نشده است.»

پیش از این بایدن برای حضور در نشست گروه ۲۰ در رم، پایتخت ایتالیا حضور داشت. گروه ۲۰ شامل «برزیل، چین، هند، آلمان و آمریکاست» که ۶۰ درصد از جمعیت جهان و حدود ۸۰ درصد از انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

دانشمندان پیش‌بینی می‌کنند اگر روند گرمایش زمین با همین سرعت پیش برود در سال‌های آتی خشکسالی، سیل و طوفان‌های خطرناک و تغییرات شدید آب و هوایی در کل کره زمین اتفاق خواهد افتاد.

روز گذشته نشست سران گروه ۲۰ در ایتالیا با صدور یک بیانیه به کار خود پایان داد و رهبران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان به توافق رسیدند تا اقداماتی عملی در جهت کاهش گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی انجام دهند.

در آن زمان رئیس‌جمهور آمریکا گفت: «از اینکه آمریکا نمی‌تواند کار بیشتری در زمینه کنترل گرمایش زمین انجام دهد متاسفم.»

جو بایدن همچنین از چین و روسیه به دلیل عدم ارائه پیشنهاد‌های سازنده در این باره به شدت انتقاد کرد. رییس جمهور آمریکا مدعی شد: «خیلی ناامید شدیم زمانی که دیدیم چین و روسیه عملاً هیچ اقدام و یا حتی پیشنهادی را به منظور حل این موضوع ارائه ندادند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۰
چینیا و هندیا و اروپائیا با سوزوندن زغال سنگ دنیا رو آلوده کردن
آخرین اخبار