با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام کارخانه آب معدنی چویل دنا در سی سخت به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مدیر عامل کارخانه آب معدنی چویل دنا در سی سخت گفت: این کارخانه ۷ سال پیش به دلیل کمبود سرمایه در گردش و برخی مشکلات مالی دیگر تعطیل و غیر فعال شد.

جهان زابلی افزود: بر اثر تعطیلی این کارخانه بسیاری از افراد که به صورت مستقیم و غیر مستفیم در آن مشغول به کار بودند بیکار شدند و این کارخانه هم از رونق افتاد.

 زابلی اضافه کرد: امسال با پیگیری‌های انجام شده با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و انجام قرار داد و تامین اعتبار ۳۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش، این کارخانه بعد از ۷ سال تعطیلی و بلاتکلیفی دوباره به چرخه تولید بازگشت و دوباره فعال شد.

وی ادامه داد: این کارخانه دارای سه خط تولید و توانایی سه شیفت تولید در روز را دارد که فعلا با اختصاص این مبلغ یک شیفت آن فعال شده و دو شیفت دیگر همچنان غیر فعال است.

مدیر عامل کارخانه آب معدنی چویل دنا با اشاره به اینکه با فعال شدن یک شیفت این کارخانه ۱۳ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شدند گفت: برای راه اندازی شیفت دوم کارخانه آب معدنی چویل دنا به ۳۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است که با راه اندازی این شیفت  برای  ۱۲ نفر نیز به صورت مستقیم و بیش از ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

 زابلی به میزان تولید روزانه این کارخانه هم اشاره کرد و گفت: در یک شیفت تولید این کارخانه هر ساعت ۵ هزار بطری و در یک روز ۴۰ هزار بطری آب معدنی با کیفیت تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه صادارات محصولات این کارخانه به خارج از کشور با جذب سرمایه گذار در حال پیگیری است افزود: این کارخانه مربوط به یک تعاونی با ۵ هزار و ۴۰ نفر عضو در شهر سی سخت است که راه اندازی مجدد آن باعث امیدواری و دلگرمی اعضاء این تعاونی شده است. 

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.