نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس یازدهم به بیان توضیحاتی درباره نابسامانی وضعیت قراردادهای کارگران پرداخت.

به گزارش  خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس یازدهم در صحن علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی  در جریان بررسی لایحه مقاوله‌نامه بازرسی کار در مجلس گفت: باید قرارداد های ایمنی کارگران در عرصه های مختلف کاری را بررسی کنیم .  طرحی در کمیسیون اجتماعی برای ساماندهی انواع و اقسام قرادادهای کاری و شرکتی داریم.  برای حفظ شأن و جایگاه مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع اساسی در مجلس پرداخته شود.

وی در ادامه بیان کرد: در کشور ما به کارگر حداقل قانون کار را نمی دهند.  با قرادادهای کار معین،مشخص، شرکتی حجمی و ..همچنین در بخش‌های خصوصی و دولتی با این قرادادها واقعا در حق کارگران ظلم می شود.  ما باید به ساماندهی انواع و اقسام شیوه های به کارگیری کارگران توجه کنیم و آنها را اصلاح کنیم.

این نماینده مجلس یازدهم افزود: یک بار برای همیشه کار در نهادهای دولتی و  خصوصی به صورت رسمی و پیمانی باید احصا شود و باید این موضوع ساماندهی شود.  اجحاف کلانی درباره کارگران اتفاق افتاده و  کمیسیون اجتماعی این کار را زودتر به سرانجام می رساند. 

بدری افزود: دولت برای بار مالی این طرح همکاری کند ولی اگر هم توان تامین بار مالی آن را ندارد نسبت به ساماندهی  وضعیت  قرادادها اقدامی عاجل شود. 

اتتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار