رونمایی از کتاب فرهنگ جامع واژگان انگلیسی به فارسی ایثار

شهردار سنندج از گردآوری و چاپ کتاب فرهنگ جامع واژگان انگلیسی به فارسی ایثار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، با حضور شهردار، اعضای شورای شهر، مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان و کارکنان اداره پدافند غیرعامل شهرداری در سالن جلسات شورای شهر از کتاب فرهنگ جامع واژگان انگلیسی به فارسی ایثار رونمایی شد.

شهردار سنندج بیان کرد: و گفت: این کتاب شامل ۱۲ هزار لغت و عبارت تخصصی همراه با ترجمه، اختصارات و استاندارد‌های حوزه‌های مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، آتش نشانی و HSE است.

او گفت:در دنیای امروز رخدادها، حوادث، بحران‌ها و فجایع انسان ساخت و طبیعی در حال افزایش بوده و آگاهی از علوم مرتبط با آن از ضروریات محسوب می‌شود.

شهردار سنندج عنوان کرد: به همین منظور آینده پژوهی و پیش بینی حوادث پیش رو منجر به تولد استراتژی‌های پیشگیرانه و مقابله با این دست از آثار مخرب بوده و نمود آن را در چند شاخه می‌توان مشاهده نمود.

رشیدی گفت: امسال کارکنان اداره پدافند غیرعامل شهرداری با طراحی سامانه مدیریت لجستیک امداد و نجات و کمک رسانی در چرخه مدیریت بحران در اولین رویداد سوانح طبیعی کشور توانستند به عنوان یکی از طرح‌ها و ایده‌های برتر در سطح کشور معرفی و شناخته شوند.

او افزود: یکی دیگر از اقدامات اداره پدافند این شهرداری گردآوری و چاپ کتاب فرهنگ جامع واژگان انگلیسی به فارسی ایثاراست.

شهردار سنندج اعلام کرد: این کتاب شامل ۱۲ هزار لغت و عبارت تخصصی همراه با ترجمه، اختصارات و استاندارد‌های حوزه‌های مدیریت بحران، پدافند غیرعامل، آتش نشانی و HSE است.

رشیدی خاطرنشان کرد: این کتاب ارزشمند با تلاش ۵ ساله آقایان کامبیز پوشنگ باقری، عرفان رحیمی دره باغ، موحد بابائی و فاروق ساعدی از همکاران شهرداری سنندج گرد آوری شده و به چاپ رسیده است.

در مراسم رونمایی از این کتاب ارزشمند از تلاش‌های کامبیز پوشنگ باقری، موحد بابایی، عرفان رحیمی دره باغ و فاروق ساعدی تجلیل بعمل آمد.

لازم به ذکر است این کتاب ۸۰۰ صفحه است و کلمه ایثار مخفف تیم امداد و نجات بین المللی (International search and rescue) است.

انتهای پیام/م

برچسب ها: کتاب ، رونمایی ، کردستان ، سنندج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.