سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از شناسایی ۱۰ مورد ابتلا به کرونا در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،فاطمه نوروزیان ،سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:تا کنون بیش از ۱۱ هزار دز واکسن آنفلوآنزا به بیماران خاص و کادر درمان به صورت دولتی تزریق شده است.

نوروزیان با اشاره به محدودیت سهمیه واکسن آنفلوآنزای استان و کمبود آن در داروخانه ها افزود: تا کنون بیش از ۵ هزار دز واکسن آنفلوآنزا نیز به صورت آزاد در داروخانه‌های استان توزیع شده است  که این میزان برای استان کافی نیست وبه زودی محموله دیگری از این واکسن وارد استان می‌شود.

او با اشاره به احتمال طغیان آنفلوآنزا در کشور به دلیل کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، افزود: توصیه می‌شود بیماران خاص، کودکان زیر ۶ سال، افراد دارای اضافه وزن و سالمندان این واکسن را تزریق کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  با اشاره به این که سال گذشته فقط سه مورد ابتلا به کرونا دراستان شناسایی شد گفت: تا کنون۱۰ مورد ابتلا به کرونا در استان مشاهده شده است که این افزایش ابتلا هشدار دهنده است.

واکسن آنفلوآنزا با واکسن کرونا تداخلی ندارد و افراد می‌توانند ۱۴ روز پس از ابتلا به کرونا یا دو روز پس از تزریق واکسن کرونا  این واکسن را دریافت کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.