مدیرکل هواشناسی استان بوشهر درباره وقوع تندبادهای موقتی بر روی خلیج فارس و سواحل استان از پنجشنبه تا یکشنبه هشدار داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرج اله شکوهی‌پور مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با توجه به شرایط فصلی و احتمال وقوع ناپایداری‌های همرفتی به صورت نقطه‌ای روی دریا و سواحل استان در روز‌های پنجشنبه تا یکشنبه (۱۳ تا۱۶ آبان)، در برخی ساعات همزمان با وقوع رگبار‌های پراکنده باران و رعد و برق، شرایط برای وزش باد شدید و گاهی تندبادهای موقتی روی خلیج فارس و سواحل استان مهیا است.

او افزود: در پی وزش تندباد انتظار داریم ارتفاع موج دریا نیز به طور ناگهانی و موقت افزایش یابد و دریا متلاطم شود.

 مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به  اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی و احتمال غرق شدن شناور‌ها به‌ویژه شناور‌های کوچک، تاکید کرد: در این مدت از تردد‌های دریایی به‌ویژه تردد شناور‌های سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی خودداری شود.


بیشتر بخوانید


شکوهی‌پور پیش از این هم با اشاره به ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور، اعلام کرده بود که از بعدازظهر پنجشنبه (۱۳آبان۱۴۰۰) تا پایان یکشنبه (۱۶ آبان۱۴۰۰) بر روی دریا و در استان به صورت پراکنده بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

او تاکید کرده بود: به کار گرفتن تمهیدات لازم برای کاهش خسارات احتمالی ناشی از رعد و برق و صاعقه و وزش تندباد موقتی، احتیاط در صعود به ارتفاعات، مراقبت از مزارع و محصولات کشاورزی فصلی و خارج از فصل ضروری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.