امام جمعه هشترود گفت:از ابتدای سال تاکنون مردم این شهرستان حدود ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان زکات پرداخت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام جعفریان در شورای زکات هشترود گفت: مبلغ ۲میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان زکات برای اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی، درمانی و جهیزیه هزینه شده است.

وی از ایجاد مرکز نیکوکاری زکات در بخش نظرکهریزی و شهر هشترود نیز خبر داد و اظهار داشت: این مراکز دریافت زکات را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند و به صورت هدفمند به رفع مشکلات فقرا در همان مناطق اقدام می‌کنند.

وی نقش روحانیان و امامان جماعت را در تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای اجرای فریضه الهی زکات برجسته دانست و مشارکت و همراهی عموم مردم جامعه در احیای این فریضه الهی را خواستار شد.

حجت‌الاسلام جعفریان با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال ۸۶۰ دیدار از ۱۱۵ روستای شهرستان داشته و با کشاورزان دیدار کرده است، افزود: اگر زکات جدی گرفته شود، بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

امام جمعه هشترود در ادامه حل مشکلات کشاورزان و روستاییان در زمینه کمبود آب را نیز خواستار شد.

شورای زکات در روستا‌ها تشکیل شود

 امینیان فرماندار هشترود هم از بخشداران خواست شورای زکات در همه روستا‌های شهرستان را تشکیل دهند تا برخی از کار‌های عام‌المنفعه غیرمادی به طرف زکات هدایت شود.

وی از اعضای شورای زکات شهرستان خواست نسبت به نهادینه کردن فرهنگ زکات بین مسئولان و مردم اقدام کنند و ادامه داد: خدماتی که از محل منابع اعتباری زکات به مردم ارئه می‌شود باید به اطلاع آنان برسد تا همه افراد جامعه برای پرداخت این فریضه الهی پیشقدم شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.