مدیر کل هواشناسی البرز گفت: با ورود سامانه پرفشار و سرد جوی از امشب تا روز یکشنبه هفته آینده هشدار سطح نارنجی برای این استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، آرش بهاروند احمدی، مدیر کل هواشناسی البرز گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش‌یابی حاکی از تقویت بیش از پیش سامانه بارشی است که به دلیل ماهیت تندری آن، وزش باد به نسبت شدید، رگبار باران، تگرگ، رعد و برق شدید و متناوب، کاهش محسوس دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد زیر صفرو در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی رگبار شدید باران و برف، رعد و برق دور از انتظار نیست.

مدیر کل هواشناسی البرز افزود:   در دشت البرز مرکزی رگبار شدید و رعد و برق به ویژه در شهرستان اشتهارد، وزش باد شدید و گرد و خاک خواهیم داشت.

بهارونداحمدی گفت: در ارتفاعات و جاده‌های کوهستانی مه آلودگی، رگبار برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به این که سیلابی شدن مسیل‌های فصلی و رودخانه‌ها به ویژه در مناطق اشتهارد، هشتگرد، حوضه آبریز رودخانه کردان و رودخانه کرج، آبگرفتگی وجود خواهد داشت، افزود: اختلال تردد در معابر شهری، ریزش سنگ و رانش لایه‌های سطحی در جاده‌های کوهستانی طی مدت زمان یاد شده پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی البرز گفت: کوهنوردان با توجه به رخداد صاعقه شدید و متناوب و فعالیت سامانه بارشی از هرگونه صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی پرهیز نمایند.

بهاروند احمدی به رانندگان و مسافران توصیه کرد وسایل گرمایشی و ایمنی در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: دمای هوا ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.