رئیس کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای گفت: رای این کمیته قابل تجدید نظر نیست.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، داریوش مصطفوی، رییس کمیته استیناف مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال در خصوص برگزاری جلسه این کمیته اظهار کرد: یکی از راه‌های درآمد زایی باشگاه‌ها از طریق تبلیغات محیطی است و قرار شد گروهی تشکیل شود و در این خصوص با رئیس فدراسیون فوتبال جلساتی را برگزار کند. ما قوانین حرفه‌ای را تنظیم می‌کنیم، اما نمی‌توانیم قوانین درآمدزایی برای باشگاه داشته باشیم.

او درباره صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها گفت: در این خصوص ۲ کمیته از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC تشکیل شده است و آن‌ها اعضای این کمیته‌ها را مشخص کردند و در کمیسیون بدوی باشگاه‌های فولاد خوزستان، سپاهان اصفهان و گل گهر سیرجان مجوز حرفه‌ای را دریافت کردند، اما متاسفانه در باشگاه‌های بزرگ کشورمان مدیران عامل به سرعت تغییر می‌کند و امیدوارم هر مدیرعاملی حداقل ۵ سال در این باشگاه‌ها مدیریت کند. پرونده ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس به کمیته استیناف ارجاع شد و اگر ما رای کمیته بدوی را تایید می‌کردیم، شک نکنید این ۲ باشگاه با محرومیت و جرائم سنگین مواجه می‌شدند. ما برای صدور مجوز حرفه‌ای بالغ بر ۱۸۰۰ صفحه از باشگاه ها تعهد و کار‌های که باید انجام بدهند را خواسته ایم و آن ها باید سی و یکم خرداد ماه سال جاری این موارد را به AFC می‌فرستادند، اما ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس مقداری در این خصوص تعلل کردند و با توجه به آیین نامه لیگ حرف‌ای AFC ما می‌توانستیم برای این ۲ باشگاه جرائمی در نظر بگیریم.

او ادامه داد: یکی از اعضای کمیته استیناف صدور مجوز حرفه‌ای به یکی از مدیران باشگاه در خصوص تعلل در بارگذاری مدارکشان صحبت کرده بود و او در جواب گفته بود من در ریاض هستم و بعدا این موارد را انجام می دهیم و این نشان می‌دهد که این افراد در خصوص صدور مجوز حرفه‌ای اطلاعاتی ندارند و آن‌ها باید متوجه باشند که صادرنشدن این مجوز می‌تواند اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه را برکنار و یا تعلیق کند و برای این ۲ باشگاه مهلت ۳ ماهه‌ای در نظر گرفته شد و آن‌ها تعهد دادند که ظرف این مدت نواقص را برطرف خواهند کرد.

مصطفوی در خصوص ممنوعیت ورود بانوان به ورزشگاه‌ها بیان کرد: در آیین نامه لیگ حرفه‌ای این مسئله نیز مطرح شده و این مورد در آینده نزدیک بررسی می‌شود و امیدوارم دولت به این نتیجه برسد که نمی‌تواند به بانوان که نیمی از جمعیت کشور هستند اجازه ورود به ورزشگاه‌ها را ندهد و ما نیز نمی‌توانیم در این خصوص به AFC دروغ بگوییم. فیفا نیز درباره این موضوع تاکید ویژه‌ای داشته است و امیدوارم رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان در این خصوص کمک کنند.

او خاطرنشان کرد: رایی که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای صادر می‌کند، قابل تجدید نظر نیست و در صورت اعتراض به این رای باید به دادگاه بین المللی حکمیت ورزش (CAS) شکایت کنند و دولت باید فکر عاجلی در این خصوص کند و تماشاگران نیز باید برخی از موارد را رعایت کنند تا این موضوع حل شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار