به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر هاشمی مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: سازمان امور مالیاتی کشور به صورت جدی به دنبال هوشمند سازی نظام مالیاتی است که ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی نیز در راستای همین هدف است.
او به مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی اشاره کرد و افزود: ابلاغ سریع اوراق مالیاتی پیشگیری از تضییع حقوق مؤدیان، امکان دسترسی به سوابق اوراق مالیاتی، کاهش مراجعههای غیر ضروری و صرفه جویی در زمان و هزینههای جاری از جمله مزایای این ابلاغ است.
مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان این که مؤدیان برای بهره مندی از این خدمت باید گزینه ابلاغ الکترونیکی را از طریق سامانه سازمان امور مالیاتی کشور فعال کنند، ادامه داد: برای فعال سازی این گزینه، مؤدیان با مراجعه به درگاه ملی مالیات به نشانی https://www.intamedia.ir گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را انتخاب کرده و پس از ورود نام کاربری و رمز عبور، دوباره گزینه ابلاغ الکترونیک و سپس گزینه استعلام ابلاغ الکترونیک را انتخاب کنند و پس از مطالعه موارد مندرج در این صفحه گزینه درخواست اطلاع رسانی از طریق ارسال پیامک، تأیید صحت اطلاعات و قبول شرایط ابلاغ الکترونیک را فعال کرده و بر روی گزینه تأیید نهایی کلیک کنند.
هاشمی با بیان این که پس از این اقدام، لیست اوراق و برگههای صادر شده مالیاتی قابل مطالعه است، تأکید کرد: ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی گامی نو در ارائه خدمات مالیاتی است و امیدوارم مؤدیان مالیاتی بیشترین بهره را از این فرصت ببرند.
انتهای پیام/