تجلی فرهنگ شهادت در جشنواره دو سالانه شعر آیینی استان سمنان

جشنواره دوسالانه شعر آیینی استان سمنان، با داوری ۲۵۷ اثر شاعران این استان و استان‌های دیگر، با موضوعات فرهنگ شهادت و دفاع مقدس در گرمسار به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جشنواره دو سالانه شعر آیینی استان سمنان با انتخاب برترین آثار از شعرای استان به میزبانی گرمسار به کار خود پایان داد.

فراخوان جشنواره شعر آیینی استان سمنان از مرداد آغاز شد و دریافت آثار ۲۲ مهر ماه به اتمام رسید.

در این جشنواره شعر، ۲۵۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۱۸۸ اثر به مرحله داوری رسید که ۲۷ اثر از شاعران به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

علی دلیر دبیر اجرایی جشنواره گفت: شاعران شهر‌های سمنان و گرمسار بیشترین آثار را به این جشنواره ارسال کردند.

مجتبی نیکسرشت دبیر علمی و داوری جشنواره گفت: در دومین جشنواره شعر آیینی استان سمنان آثار در موضوعاتی همچون ایثار و شهادت، سیره اهل بیت، دفاع مقدس، آیین ناملموس فرهنگی و مذهبی به دبیرخانه ارسال شد

به گفته وی، ۲۷ اثر از دیگر استان‌های کشور به جشنواره ارسال شد.

فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با ارزیابی مطلوب این جشنواره گفت: در دوره‌های بعدی این جشنواره به صورت منطقه‌ای و کشوری برگزار میشود.

وی افزود: برگزاری محفل شعر ارادت با موضوع ارادت به امام رضا (ع) هم هر ماه در هر شهرستان استان سمنان برگزار میشود.

در آیین پایانی این جشنواره، با رای هیات داوران اثر «غلامرضا رنجبری» از سمنان، «محمد نیکوعقیده» از گرمسار و «منصوره عرب سرهنگی» از ایوانکی به ترتیب عنوان‌های اول تا سوم را کسب کرد.

همچنین اثر «فهمیه رضایی» از دامغان، «زینب بندری» از سمنان، «آناهیتا آقابیگی» از سمنان، «ابوالفضل جبله» از شاهرود و «فاطمه سادات طبایی» از گرمسار شایسته تقدیر شناخته شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.