بهره گیری ازظرفیت‌های اقوام ومذاهب سیستان وبلوچستان برای تثبیت وحدت

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بکر و قابل توجه اقوام و مذاهب سیستان وبلوچستان در تثبیت هرچه بیشتر وحدت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، حجت الاسلام و المسلمین شهریاری دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سفر به استان سیستان و بلوچستان گفت: ظرفیت یابی امکانات و طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه‌های مذاهب اسلامی از اهداف این سفر است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری افزود: با توجه به حضور هیات‌های تقریبی کشور‌های دیگر در جمهوری اسلامی ایران و ملاقات و برنامه‌های آنان با علما و بزرگان اهل سنت در مراکز مذهبی و دانشگاهی به ویژه در استان سیستان و بلوچستان، نیاز به ایجاد راهکار‌هایی در این خصوص از طریق مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران سبب تثبیت وحدت مذاهب، اقوام و طوایف در سراسر کشور و به ویژه استان سیستان و بلوچستان شده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با وجود اقوام و مذاهب گوناگون نمونه بی نظیر و منحصر به فردی در وحدت و رویه اسلامی است گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با نگاهی ویژه و نو، با همکاری و همراهی دستگاه‌ها وتشکل‌های مردمی در صدد استفاده از ظرفیت‌های بکر و قابل توجه اقوام و مذاهب استاندر تثبیت هرچه بیشتر وحدت است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار