ژنرال ارشد آمریکایی: بعید است چین در سال‌های آینده به تایوان حمله نظامی کند

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت علی رغم توسعه وسیع نظامی در ارتش چین، بعید به نظر می‌رسد این کشور قابلیت تصرف نظامی تایوان در چند سال آینده را داشته باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در سخنرانی خود در ستاد امنیتی آسپن در پاسخ به این سوال که آیا چین در حال آماده شدن برای اقدامی نظامی علیه تایوان است، گفت: من فکر نمی‌کنم در آینده نزدیک امکان چنین اتفاقی وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر بازه‌های ۱۲ و ۲۴ ماهه را برای این اتفاق در نظر بگیریم من بعید می‌دانم چین قادر به چنین اقدامی باشد. با این حال چینی‌ها به وضوح و بدون شک در حال توانمندسازی خود برای یافتن راه‌هایی به منظور رسیدن به رهبری ملی در این منطقه هستند، اما اینکه این موضوع در آینده‌ای نزدیک قابلیت تحقق داشته باشد بعید می‌دانم.

وی تاکید کرد: با این حال، باید در نظر داشته باشیم که در مراودات سیاسی هر اتفاقی ممکن است بیافتد.

در سوی دیگر، آدام شیف رییس کمیته اطلاعت مجلس نمایندگان آمریکا از دولت بایدن خواست موضع شفافتری را در قبال تعهد آمریکا به دفاع از تایوان اتخاذ کند.

آدام شیف در ستاد امنیتی اسپن گفت: به نظر می‌رسد ابهام کمتر در مراودات سیاسی بسیار بهتر از ابهام بیشتر است. ما باید مرز‌های خود را در مورد تعهداتمان نسبت به تایوان مشخص کنیم.

وی ادامه داد: ما باید در قبال شرکای خود رویکردی را اتخاذ کنیم تا به چین نشان دهیم مداخله نظامی در منطقه تایوان می‌تواند چه هزینه‌ای برایش به همراه داشته باشد.

این نماینده دموکرات تاکید کرد: چین باید بداند هزینه اقتصادی حمله به تایوان بسیار بیشتر از آن است که بتواند تحملش کند. ما نباید اقدامی کنیم یا سخنی بگوییم که چین تجهیز خود برای حمله به تایوان را تسریع کند.

چین و تایوان مدتهاست بر سر مالیک دریای چین، یکی از شاهراه‌های مهم بین المللی با هم اختلاف سیاسی دارند. چین تایوان را همواره بخشی از خاک خود می‌داند در حالیکه تایوان می‌گوید مستقل است و در روابط سیاستی و اقتصادی تحت حاکمیت کشور دیگری نیست.

آمریکا پس از شدت گرفتن اختلافات سیاسی با چین به تجهیز نظامی تایوان پرداخته است و بار‌ها مقامات ارشد کاخ سفید تاکید کردند که به دفاع از تایوان متعهد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
چین هیچ کاری نمیتونه بکنه
آخرین اخبار