رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در حال حاضر شهرستان سامان با توجه به افزایش موارد بستری بیماران کرونایی طی چند روز اخیر از وضعیت زرد خارج و تبدیل به نارنجی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: به لحاظ میزان شیوع بیماری کرونا بطور کلی در استان روند با ثباتی را طی می‌کنیم و کماکان در شیب نزولی موج پنجم بیماری هستیم اگر چه این شیب بسیار اندک شده است.

او افزود: در برخی مکان ها به صورت مقطعی با نوساناتی مواجه هستیم که منشا آن بیشتر تجمعات خانوادگی و فامیلی است که همین تجمعات باعث شده در برخی شهرستان‌هایی که بعضاً کم جمعیت هم هستند با افزایش موارد بیماری در یک خانواده و فامیل رنگ شهرستان به لحاظ میزان شیوع بیماری تغییر پیدا کند.


بیشتر بخوانید


دکتر شیرانی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان کیار با توجه به افزایش موارد بستری طی چند روز اخیر قرمز و شهرستان سامان از وضعیت زرد خارج و تبدیل به نارنجی شده است.

او ادامه داد: در سایر شهرستان‌ها تغییر به لحاظ میزان شیوع ملاحظه نشده است.

دکتر شیرانی گفت: نقطه امیدواری ها، کسانی هستند که واکسیناسیون را انجام و نقطه هراس‌ها از کسانی است که واکسیناسیون انجام نداده اند.

او با بیان اینکه، چیزی کمتر از ۲۰ درصد جامعه هدف که نوبت واکسیناسیون فرا رسیده بود هنوز اقدام به واکسیناسیون نکرده اند که این میزان بالای یکصد هزار نفر از جمعیت استان را شامل می‌شود افزود: این امر می‌تواند ضمن ایجاد خطر برای خودشان، ناقل بیماری برای دیگران و موجب گسترش بیماری شوند.

دکتر شیرانی در ادامه از این افراد خواست هرچه زودتر نسبت به تکمیل واکسیناسیونشان اقدام نمایند.

او گفت: همچنین باید این افراد از برخی حقوق اجتماعی محروم شوند تا جهت اعتلای سلامت بقیه جامعه این افراد هم مجبور به انجام واکسیناسیون شوند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار