کاظمی گفت: دانش‌آموزان شهید برای رسیدن به اهداف والا سنگر علم و دانش را رها و قدم در جبهه ها گذاشته و به دفاع از کشور پرداختند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  کاظمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان گفت : روز دانش آموز یادآور رشادت‌های بیش از ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور است.

او بااشاره به اینکه استان زنجان نیز ۴۰۷ شهید دانش‌آموز را تقدیم نظام و انقلاب کرده است، افزود: دانش‌آموزان در دوران جنگ تحمیلی نقش اثرگذاری داشتند و با رشادت خود در این دوران عظمت و شکوه انقلاب اسلامی را رقم زده و با ایستادگی و مقاومت خود جلوی پیشروی دشمن را گرفتند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان بابیان اینکه کم سن و سال‌ترین شهید دفاع مقدس رضا سلیمانی از ابهر است، گفت: شهدای ما در دوران دفاع مقدس با کمترین سن و سال به جبهه اعزام شدند تا دینشان به ایران اسلامی را ادا کنند و امروزه وظیفه ما این است که با بر پایی یادواره‌ها، یادبود‌ها و مراسمات مذهبی یاد و خاطره شهداء را زنده نگهداریم و دینمان را به آن‌ها ادا کنیم.


کاظمی افزود: دانش‌آموزان شهید دانش آموخته مکتب امام حسین (ع) بودند که در اثر این تربیت دینی و اسلامی جهت رسیدن به اهداف والا سنگر علم و دانش را رها و قدم در جبهه ها گذاشته و به دفاع از کشور پرداختند که این سبک زندگی باید بین دانش‌آموزان نهادینه شود.


او در ادامه به حوادث روز ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: ۱۳ آبان یادآور حوادث مهمی در تاریخ معاصر کشورمان است که در شکل‌گیری انقلاب اسلامی و بیرون راندن استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا نقش بسزایی داشته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان  به برنامه‌های گرامیداشت روز ۱۳ آبان در استان زنجان اشاره کرد و گفت: همچون سال گذشته اغلب برنامه‌های گرامیداشت ۱۳ آبان و شهدای دانش‌آموز به صورت مجازی اجرا می‌شود.

او برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای دانش‌آموز، معرفی شهدای دانش‌آموز در فضای مجازی، صدور بیانیه گرامیداشت روز دانش‌آموز، حضور در تجمع گرامیداشت ۱۳ آبان واقع در پیاده راه سبزمیدان زنجان و شهرستان‌ها و مزین کردن محل برگزاری تجمع به تصاویر شهدای دانش آموز را از جمله برنامه‌های بنیاد شهید استان زنجان در راستای گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش‌آموز اعلام کرد.


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.