به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از شهرداری قم، سیدمرتضی سقاییاننژاد،شهردار قم در ادامه اجرای طرح «شهروند پرسشگر، مدیر پاسخگو» با حضور در سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ بهصورت مستقیم و بدون واسطه پاسخگوی ۴۳ تماس تلفنی شهروندان قمی در حوزههای مختلف شهری شد.
به گفته شهردار قم، بیشترین مطالبات شهروندان مربوط به نظافت شهری، ساماندهی صنوف مزاحم، ساختوسازهای غیرمجاز و… بود.
سقائیاننژاد اظهار کرد: شهرداری و شهر از عوارض مردم اداره شده و بر این اساس کسب اعتماد مردم برای شهرداری بسیار مهم بوده و ادامه حیات شهر منوط به اعتماد و حمایت مردم خواهد بود.
او ارتباط مستقیم با مردم را لازمه ایجاد اعتماد و آگاهی از مطالبات مردم دانست و افزود: شهروندی که با سامانه ۱۳۷ تماس میگیرد انتظار حل مشکلات خود را داشته و هر چه در اینطرف تماس با صداقت با مردم برخورد کنیم بر سرمایه اجتماعی شهرداری افزوده خواهد شد.
شهردار قم به مشکلات مطرحشده در تماسهای تلفنی شهروندان اشاره کرد و گفت: مباحث مطرحشده بسیار متنوع بوده و با توجه به گستردگی وظایف شهرداری، موضوعات مختلفی مطرح شد، اما درخواست برای نظافت شهر، مزاحمتهای شغلی و ساختوسازهای غیرمجاز بیشترین گلایه مردم است.
سقائیاننژاد، اداره شهر برای مردم را اصلیترین رسالت شهرداری دانست و تصریح کرد: در تمام مسائلی که مربوط به شهرداری است در کنار مردم هستیم و باید بدانیم این مردم هستند که بودجه و هزینه شهرداری را پرداخت میکنند و باید تمام مطالبات مردم هرچند کوچک پیگیری شده تا رضایت مردم کسب شود.
او عنوان کرد: با بررسی که بنده انجام دادم بسیاری از مردم از پیگیری مشکلات خود رضایت داشته، اما متأسفانه از برخورد پرسنل دو منطقه رضایت نداشتند که پیگیری کرده تا تکریم اربابرجوع به نحو احسن انجامشده و هیچ شهروندی مورد بیاحترامی قرار نگیرد.
انتهای پیام/ش