در یک عمل جراحی ۲۷ ساعته، دوقلو‌های به هم چسبیده با موفقیت از یکدیگر جدا شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اخبارک.نت، در حادثه‌ای که اغلب پیش نمی‌آید، دوقلو‌هایی به هم چسبیده که ۹ ماهه بودند، برای عمل جراحی همراه والدینشان کشور کامرون را ترک و به کشور ترکیه سفر کردند و در نتیجه این سفر بعد از ۷ ماه از یکدیگر جدا شدند.

مادر این دو قلوها، از کادر پزشکی استانبول که تلاش تحسین برانگیزی داشتند تشکرد کرد، زیرا قبل از شروع جراحی دوقلو‌های بهم چسبیده به نام"الیزابت و مری" کادر پزشکی به دقت این جراحی را روی مدل‌های سه بعدی برنامه‌ریزی کرده بودند. به گزارش وب‌سایت «دیلی استار»، پدر این دوقلو‌ها گفت: هنگام زایمان، دخترانم و همسرم درد زیادی را تحمل کردند.

عملی که 27 ساعت طول کشید

پدر این دوقلوها، ریچارد آکوه، گفت: ما ناراحتی زیادی داشتیم، زیرا فرزندانمان آسیب‌هایی جدی می‌دیدند و نمی‌توانستند به راحتی حرکت کنند. همچنین گفت:" من از گریه دخترهایمان در هنگام گرسنگی ناراحت بودم، زیرا همسرم تلاش می‌کرد، تک به تک به آن‌ها شیر بدهد، اما آن‌ها هدیه‌ای برای ما از جانب پروردگار بودند و ما باید از آن‌ها به بهترین شکل مراقبت کنیم".

مادر این دو دختر، می‌گوید: " با وجود مشکلات زیاد، من به مدت یک سال به فرزندانم به یک اندازه  شیر دادم". پس از ۷ ماه برنامه ریزی  و انجام نهایی یک عمل جراحی برای جداسازی دوقلو‌های به هم چسبیده به مدت ۲۷ ساعت، این دو دختر با سلامت کامل از بیمارستان استانبول مرخص شدند.

عملی که 27 ساعت طول کشید

 جراح مغز و اعصاب دو قلوها گفت: جدا کردن قسمت تحتانی نخاع مشکلی بود که ۸ و نیم ساعت طول کشید. این پزشک دلیل این امر را توضیح داد و گفت:" جدا شدن آن‌ها شامل ۴ کار بسیار مهم بود که عبارتند از: حرکت پا، کنترل مجاری ادراری و کنترل مدفوع و همچنین جلوگیری از ایجاد مشکلات در زندگی جنسی آن‌ها در آینده ". مادر این دختران در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: از اینکه دیدم دخترانم الیزابت و مری از هم جدا شده‌اند و در سلامت کاملِ بدون مشکلی هستند، بسیار خوشحال هستم. او تاکید می‎‌کند: "ما هیچ وقت امید خود را به جدایی و زندگی سالم از دست نداده‌ایم و این آرزو با تلاش و موفقیت فوق العاده پزشکان استانبول و خواست پروردگارمان به حقیقت پیوسته است.


بیشتربخوانید


انتهای‌پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۱ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
ما هم دوتا داشتیم لاله و لادن روهشون شاد اینقد تکنولوژی نسبت به الان ضعیف بود جفتشون فوت شدن
یادشون گرامی