معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: مهم‌ترین اولویت دولت سیزدهم، رفع محرومیت از مناطق کم برخوردار کشور است که رسیدن به این هدف با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،  سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پایان دیدار مردمی و بازدید از منطقه محروم پل ابریشم بخش مرکزی میامی گفت : مهمترین مشکل مردم این منطقه بهرمند نبودن از گاز طبیعی و راه روستایی است که اجرای این طرح‌ها در مصوبات سفر امروز هیات دولت به استان سمنان پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم این منطقه با وجود خشکسالی با مشکلات تامین علوفه برای دام‌ها مواجه هستند، اظهارداشت: در راستای تامین نهاده‌های دامی که مهمترین دغدغه دامداران پل ابریشم است برنامه ریزی خواهد شد.

مدنی ادامه داد: بسیاری از روستا‌های این منطقه می‌توانند با دریافت تسهیلات و رفع موانع موجود با راه‌اندازی کارگاه‌های زود بازده به مراکز کارآفرینی تبدیل شوند.

وی با اشاره به مشکلات شهرستان بویژه بخش کالپوش تصریح کرد: در بازدید شب گذشته درباره مشکلات رانش زمین در روستای حسین آباد برنامه ریزی شد.

وی ابراز امیدواری کرد با پیگیری مصوبات سفر از محرومیت مردم این منطقه کاسته شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری افزود: عمده‌ترین مشکل بخش کالپوش و روستای حسین آباد، رانش زمین و نیز تامین زمین‌های جدید برای ساخت و ساز است که باید اعتبار لازم برای تکمیل واحد‌های شهرک جدید تخصیص یابد.

برخوردار نبودن ۱۱ روستای بخش مرکزی از گاز طبیعی

مدنی با اشاره به اینکه در بخش مرکزی عدم برخورداری از گاز طبیعی دغدغه مردم محسوب می‌شود، افزود: ۱۱ روستا در بخش مرکزی به خاطر دوری از لوله اصلی از گاز طبیعی برخوردار نیستند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول ریاست جمهوری ادامه داد: برای بهسازی و مرمت جاده تهران - مشهد هم که بخشی از آن در این شهرستان قرار دارد اعتبارات خوبی در سفر مصوب می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس‌جمهوری، شب گذشته در راستای سفر استانی دولت به شهرستان میامی سفر کرد.

شهرستان میامی با دو بخش مرکزی و کالپوش و حدود ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق سمنان قرار دارد.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.