معادن به کمک راهداری رفسنجان آمدند

محمدی سادات اقدامات مس سرچشمه در حوزه راهداری و حمل و نقل شهرستان رفسنجان را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یوسف محمدی سادات، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای شهرستان رفسنجان گفت: حدود ۹۰۰ تیر روشنایی در ۲۴ کیلومتر به صورت رفت و برگشت در محور کوهستانی و برفگیر رفسنجان، سرچشمه و شهربابک با صرف اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال با همکاری مدیریت مس سرچشمه رفسنجان نصب شد.

او با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان در کریدور شمال - جنوب و محل اتصال نیمه جنوبی استان کرمان به شمال کشور، حجم بالای تردد خودرو‌های سبک و سنگین را تحمل می‌کند، افزود: بخش عمده حمل و نقل کالا از مبداء این شهرستان شامل: محصولات معادن مس سرچشمه و کارخانه جات صنعتی، محصولات باغی و کشاورزی است که به بندر عباس و دیگر نقاط کشور حمل می‌شوند.

محمدی به اهم اقدامات مرتبط با ایمنی راه‌های حوزه کاری خود پرداخت و افزود: در بخش ایمنی راه‌ها اقدامات مهمی از جمله اجرای ۱۰ کیلومتر شیب شیروانی در محور سرچشمه ـ رفسنجان و انجام عملیات رفع نقطه حادثه خیز پیچ مجاور مجتمع مس سرچشمه با اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد ریال با ترانشه برداری دماغه سنگی و بار تقریبی ۸۰ هزار مترمکعب که عملیات اجرایی آن از سال ۹۸ آغاز شده و تا کنون حدود ۷۰ هزار متر مکعب آن برداشت شده ، صورت گرفته است. 

او با اشاره به عمر بالای ماشین آلات راهداری و پاسخگو نبودن ۱۶ دستگاه ماشین آلات راهداری  این شهرستان، افزود: در این زمینه اگر همکاری مجموعه مس سرچشمه نبود انجام این پروژه حدود۳ تا ۴ سال به طول می‌انجامید.

اداره راهداری

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل شهرستان رفسنجان تصریح کرد: رفع نقطه حادثه خیز اولین قوس بعد از مجتمع مس سرچشمه به سمت رفسنجان که با صرف اعتباری معادل ۱۶۰ میلیارد ریال و حدود ۸۰ هزار متر مکعب بار برداری نیاز دارد ؛ اما تاکنون حدود ۷۴ هزار مترمکعب آن برداشت شده از  از دیگر طرح‌های راهداری هست که با مساعدت مدیریت مس سرچشمه اجرایی شده است. 

او انجام حدود ۱۰ کیلومتر شیب شیروانی در جاده سرچشمه، رفسنجان با استفاده از ماشین آلات کامیون و بولدوزر مس سرچشمه و همچنین ایجاد دوربرگردان روستای مانی از سمت سیرجان به شهربابک که با هزینه شرکت مس سرچشمه و با برآورد اولیه‌ ۱۰ میلیارد ریال عملیاتی شده است  را در چهارچوب فعالیت‌های فیزیکی ایمنی راه‌ها حائز اهمیت دانست. 

 محمدی بیان داشت: اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان برای ارتقای ایمنی راه‌ها، بهسازی محور‌های برون شهری و رفع نقاط حادثه خیز محور‌های پرتردد منتهی به معادن بزرگ و کارخانجات صنعتی مهم، استفاده از توان مالی آن‌ها را در دستور کار خود قرار داده که انجام اقدامات بهسازی محور‌های سرچشمه با مساعدت مدیران مجتمع مس سرچشمه رفسنجان از مهم ترین آن ها است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار