وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی و اجرای طرح‌های آبخیزداری از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۲ هزار میلیارد ریال به استان سمنان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،سید جواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی در شورای اداری استان سمنان گفت : از محل اعتبارات سفر رییس جمهوری ۳۰۰ میلیارد ریال برای مقابله با بیابان‌زایی، ۱۶۰ میلیارد ریال برای تکمیل سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار، ۵۰۰ میلیار ریال برای مرمت و احیای قنات‌ها به استان سمنان اختصاص یافته است.

او بیان کرد: همچنین ۳۵۰ میلیارد ریال برای آبرسانی و مرمت و احداث ایل‌راه‌های عشایری، ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه باغات در اراضی شیب‌دار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌ها و توسعه گلخانه در استان سمنان از محل سفر رییس جمعوری تعیین شده است.

او با بیان اینکه کشت گلخانه‌ای در استان سمنان در حد انتظار توسعه نیافته است، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها باید سالانه ۱۰۰ هکتار به وسعت کشت گلخانه‌ای استان سمنان افزوده شود.

ساداتی‌نژاد با اشاره به ظرفیت استان سمنان در زمینه کشت گیاهان دارویی تاکید کرد: توسعه این نوع کشت به عنوان کشت کم آب‌بر و پر بازده مورد توجه و در دستور کار قرار بگیرد.

او یادآور شد: ۴۷ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی استان سمنان مشغول به فعالیت هستند و ۱۸ درصد سهم اشتغال این استان مربوط به کشاورزی است.

وزیر کشاورزی خاطرنشان کرد: سهم ارزش افزوده استان سمنان در بخش کشاورزی ۱۸ درصد است و ۳۵ میلیون دلار ارزش صادرات حصولات کشاورزی استان در سال است.

او یادآور شد: استان سمنان با جمعیت ۱۴ هزار نفری عشایر و داشتن یک میلیون و ۱۰۰ هزار راس دام سبک عشایری و بالا بودن سواد عشایر استان از میانگین کشوری دلایلی بر ممتاز بودن استان سمنان در بخش عشایری است.

او افزود: با توجه به حجم دامپروری در مهدیشهر، می‌توان این شهرستان را به عنوان قطب دامپروری استان سمنان معرفی کرد و مقرر شد برای رفع مشکل تامین نهاده دامی عشایر مهدیشهر در شرایط حاضر به آن‌ها نهاده دامی امانی داده شود و پایان فصل پروار هزینه علوفه پرداخت شود.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار